Ini Wilayah Hijau: Macam macam nama dia bagi


30 March 2011

Macam macam nama dia bagi

 

 

 

 

Hari rabu, hany dengan MZ selalu pergi pasar malam yang berhampiran ofis hany. ada sekali tuh MZ MC, so pergi berdua la lepas hany balik kerja. dah beli semua makanan..tiba tiba MZ tanya:

 

 

“tok sey beli DONUT ITE ko?”

 

 

“ha? DONUT ITANG? mane ada orang jual DONUT sini?”

 

 

“tu, hok somo b beli tuh”

 

 

 

sambil menunjukkan ke arah satu gerai, yang menjual kuih ini:

 

 

2894060677_6f768005e9

 

 

DONUT HITAM???

 

 

hadoiiilaaa, macam macam nama dia bagi. kok di panggil DONUT HITAM? hany kat kampung (GANU) panggil DERRANG. Ada yang panggil TELINGA KELING, BENDERAM kan….

 

 

 

Korang lak panggil aper?

 

 

 

**Donut ite/Donut Itang, maklom ler sorang Kelate, sorang lagi Ganu**

Komen
9 Komen

9 comments:

munna said...

kak munna panggil telinga keling...dan penderam

qasehraihan said...

hahaha lucu MZ..
kedah panggil peneram..


http://qasehraihan.blogspot.com/2011/03/bila-sebut-indon-apa-yang-anda-fikir.html

ch@ said...

hahaha kita pun suka makan ni. tapi mama kita selalu belikan, kita panggil telinga keling.

Norhafiza said...

hahahahaha dop ajeng plop dengo abang panggil donut ite..demo panggil derrey klu kita derrang hahaha..No suka ni hany,..kat sini 4singgit, kecik je tp sedaaaaap!

Anonymous said...

kuih derrang la ani weiii...mummy adam erma

wida said...

sy dgr org sebut penderam..
tp sy panggil telinga k*ling..hehe.

ardinihumaira said...

tlingo keling :) hehe

mzhany said...

@munna
penderam eh kak..ok ok


@qaseh
tu la kak, takleh trime langsung donut itam adoiii laaa


@cha
ha kt slangor ni pun glemer telinga keling


@no
tau xpe no, hany pun dok ajin dgr gok donut ite tuh..sabo je lah


@ema
ahaha ye ema, aku tahu g nama org ganu panggil derrang.


@wida
oo wida pun panggil tlinga keling eh, ok ok


@dni
heheh bukan donut ite kan dni kan...

apak cikidong said...

apak panggil kuih ni "Telinga apak" ahahaahahah comel je telinga dia... ahahahah