Ini Wilayah Hijau: Merempit ke ofis…


16 March 2011

Merempit ke ofis…

ha,

dek kerna suami ku kan masih sakit. jadi nya…MZ ke ofis menggunakan kereta. dan hany pulak ke ofis dengan Motor a.k.a ferrari ku ;)

 

 

serius, dah lama sangat tak bawa motor ke ofis. agak lama la. then hari ni merempit bawak mak orang. ada geng la kan…

 

 

tapi,

dalam hati takut jugak, sebab dah lama sangat tak bawak motor. gila ko, macam seolah olah baru belajar bawak motor padahal dah elok je sebelum ni. tapi dek kerna lama sangat tu rasa tak biasa pulak.

 

 

memang sangat berhati hati la bawak motor, dengan laptop nya, dengan bawak orang nya kan. apa apa jadik, motor tak per, motor sendiri, tapi yang cedera mak orang tu kat belakang…

 

 

Sebenarnya,

di ikutkan boleh je nam suruh MZ hantar pergi ofis, balik petang mintak la membe ofis yang sehaluan hantar, tapiiiii sebab TAK NAK la MENYUSAHKAN orang kan. risau jugak…takperla, tu buat keputusan pergi sendirik.

 

 

pastuh, rasa macam kebas bontot ahahaa sebab dah lama tak duduk atas seat motor, langgar luabng la ape laa…ahahah siot je, bleh kebas bontot…cisdale betol.

 

 

150320115090inilah ferrari hany

 

 

Ni petangnya, hany amek gambar, semua orang dah balik tinggal dua ekor tenggiling je kat opis nih. owhhh yer, handbag tu tak diletakkan kat situ, hany masukkan dalam badan motor, ala skuter kan ada bonet simpan helmet tuh.

 

 

hurmmm…

Alhamdulillah…selamat sampai ke destinasi…ameen…

 

 

**korang malu ker naik motor???**

Komen
15 Komen

15 comments:

Norhafiza said...

hahaha cumel tenggiling hany hahaha..

tingat time No merempit dlu p keje..Moto tu pun dah naik sawang sbb takde org nak naik..dlu boleh la naik hany..skang klo duk belakang cam nak patah je pinggang tp klo bawak sorg takpe, ok je..cuma Abang kata klo nak bawa moto p keje kene beli baru tak pun anto servis sebab moto ni sume dah berat..ekzos ada bau minyak sampai kat bra dan sua dalam lagi bau hangitnya hahaha..takat beli kelapa tu ok lagi la..

ch@ said...

kita suka naik motor, tapi kita takde lesen motor pun. mrABi pun tak konfiden kita bawa motor. tapi kita mmg suka merempit dgn mrABi ;)

Anonymous said...

ok ape naik moto..time jem bleh celah2..cepat smpi kt opis..xmalu pun naik motor...sbb ada lg org lain yg xde motor..bsyukur atas harta yg ada tu,,kurang2 smpi juga ke destinasi yg d tuju..(mae)

Oasis said...

Hehehe...Hany merempit! Mesti hebat nih kan. wadi pun selalu gak naik bawak motor bila gi offc. Takut motor merajuk kalau asyik bawak keta je kan..

apak cikidong said...

best naik motor.. tapi sekarang tak berani nak bawak jauh-jauh.. risau.. apa2 pun hati2 la naik motor yer..

munna said...

FUYOO... hany jadi minah rempit ye... kak munna takutlah klu naik motor... klu selisih dgn lori...seram je...tulah h/bag tu mmg patut tak letak kat situ.......nanti senang org nak ragut

mamaaizara said...

sblm ngandung 8thn bwk moto, xmalu lgsg, syok...angin free...hi3
tp bila dh naik kete mcm tak best je naik moto, dgn kena hujan, habuk....

wida said...

sy prefer naik motor dr kete.bukan kedekut duit minyak..tp kat KT ni jem..kalah KL!
Tp kalau hujan..terpaksa gak naik kete.

Mrs. Adnan said...

Cool ape naik moto...(saya tau bonceng aje..hehe!)

qasehraihan said...

uittt saya takut naik moto, apatah lagi nk bawa..huhu

ardinihumaira said...

nanti bawak dni bonceng ye kak :D

Siti Hajar Masri said...

sy x malu naik motor..hr2 husband hntr g ofis naik moto..baju bukan main vogue tp naik motor..haha~

mzhany said...

@no
hehehe comey kan kan kan.ahaha tang bau minyak kt bra and sluar dlm tu tak tahan tuh..ahaha no ni memang la


@cha
jangan cha, xde lesen jgn dibawak huhu


@mae
a'ah betol tuh...bersyukur atas apa yg ada kan...


@aoak
umm betol jugak tu apak, mmg risau...tp ye lah dgn keadaan skrg ni mmg bahaya kan


@kakmunna
ok kakmunna, sy akn hati2 nak nak handbag tu;)


@azie
ha tang ujan tuh la paling parah sikit...


@wida
owh lupe KT skrg ni mmg jem kan...hishhh parah betol laaa...


@Mrs.Adnan
hehe cool...


@qaseh
hehehe kalau takot mmg susah kak, xpe la akak jgn naik motor bahaya


@dni
ok, no prob ;)


@hajar
sng cepat sampai kan hajar ;)

Fiza Amran said...

hany hati2 yer.. fiz apun bekas kaki rempit heheheh sebelum upgrade kan diri... hahahah anyway tenggiling awak cumil..

kella said...

ohhhh dah mula merempit yaa.. heheheh.. kita hari hari pun merempit hany weh.. hehhe.. tapi cuma membonceng di belakang je! dah lama tak bawa moto! dulu memang hantu! ustaz kata bawa moto berdesup, sampai kain saya nak terbang! katanya.. hehe.. sekarang bhubby tak kasi bawa moto.. dia je yang boleh.. hmmm..

moga hubby hany semakin sihat hendaknya...

hany pula..? sihat kot kan...? :D

take care..