Ini Wilayah Hijau: Mimpi malam itu…


09 March 2011

Mimpi malam itu…

Ada satu malam,

hany bermimpi…hany mimpi kan, tempat hany berada tuh dilanda BANJIR BESAR. Besar yang amat, yang mana semua rumah tenggelam.

 

 

dan hany dengan 2orang kawan hany, serius taktahu sapa dia…kitorang decide untuk masuk ke sebuah SURAU untuk berlindung. masa tuh dah taktahu nak tuju kemana.

 

 

SURAU itu berada dikawasan yang rendah dan ada bukit tepi surau itu. kitorang ber3 masuk ke surau, tutup semua pintu then duduk diam diam. setelah agak lama…kitorang pun bukak pintu…YA ALLAH…semua kawasan tenggelam kecuali SURAU yang kami berteduh.

 

 

Hany mencari cari handphone hany untuk CALL MAK HANY DI KAMPUNG. tapi handphone hany tertinggal. membe hany kebetulan ada hp. HP dia kaler MERAH. serius itu hany ingat.Hany terus dail nombor mak hany….

 

 

then terus hany terjaga, sebab rasa nak terkucil. tengok jam di handphone 3.30pagi.

 

 

apakah makna mimpi ni yer….

Komen
9 Komen

9 comments:

mamaaizara said...

BUKAN MIMPI AIR NAK DAPAT REZEKI KE?

qasehraihan said...

uiksss...adapetanda ke mimpi2 ni ek..??

kdg2 kalau trlalu byk fikir pun boleh mimpi bkn2 kan??hoho

Hanis MY said...

mungkin nak dpt rezeki melimpah ruah..insyaAllah...

syalinda johari said...

dolu2, aku mimpi air banjir mcm ko jugak, pastu dpt keputusan 4A dlm UPSR.. kekekekekeke..

Oasis said...

Nasib baik hany terselamat...klu tak, xbleh nk dengar kisah mimpi ni...

Norhafiza said...

mmmm No pun tak tau apa makna mimpi tu hany..mmm takpa la, No doakan semoga hany dapat rezeki yang melimpah ruah cam 'banjir' tu ye..amin..

apak cikidong said...

mungkin akan dapat rezeki atau dapat ilmu... tapi kalo tak terjaga masa mimpi tu kan... sure basah tilam kena kencing keekekekkekeek

Murni said...

org2 tua yang pandai tafsir mimpi ckp kalu mimpi air bah, ada rezeki akan masuk

mzhany said...

@azie
ooo macam tu eh...ummm


@qaseh
betol gak tu kak, tp sy tidakla teringatkan air sebelom tido..huhuuh


@hana
ameen InsyaALLAH


@linda
waaa, mcm tu eh..jap aku xde lak nk amek exam ape2..hihihi


@oasis
ahaha alhamdulilah wadi, nasib baek selamat ;)


@no
ha tu lah no, tengkiu no...ameen masin mulut ibu ;)


@apak
ahaha apak ni sabo je lah...


@nani
ooo Alhamdulillah, semoga rezeki itu masuk kepada kami ni ameen...