Ini Wilayah Hijau: Tsunami & Lacur


24 March 2011

Tsunami & Lacur

Negara yang dilanda Tsunami:

 

1) bertungkus lumus mencari mangsa yang hilang

2) mencari waris yang tidak tahu dimana berada

3) kekurnagan makanan, sebab stok semua habis

4) sekarang air pulak dicemari, baby tak boleh minum sebab boleh menyebabkan kanser tiroid…

5) kerugian antara 16-25 trilion yen

6) mental dan emosi mereka kena kuat untuk kembali membangun

 

 

 

Negara yang Alhamdulillah aman ni:

 

1) Kecoh dengan KES LACUR pulak…

2) Kes LIWAT macam dah kurang sikit…

 

 

bukan nak buat entri politikus, tapi ini yang hany perasan. Ya ALLAH, mintak jauh la dari semua bala ya ALLAH…ko satu kan lah pemimpin kami supaya dapat sama sama membangun kan negara kami…ameen.

 

 

**satukan hati kami semua umat ISLAM di dunia ini, ameen**

Komen
3 Komen

3 comments:

qasehraihan said...

mmgla..sedih dn kecewa dgn keadaan yg berlku di negara ini..tp kita xleh nk tolak smua tu..di mana2 ada masalah..cuma perlu kawal..

yatie chomeyl said...

btol tu hany, negara yg aman dr disaster..duk sibuk buat 'disaster' di negara sendiri. haisy, bila lah org kita nak insaf agaknya

Norhafiza said...

setuju..bukan nak kata tp dah kenyataan...hai...dunia..duniaaaa..