Ini Wilayah Hijau: AYAH mintak maaf pulak....


31 May 2010

AYAH mintak maaf pulak....






Hari Sabtu,
hany n mz pulang ke ganu, sebab kami balek ke kelantan dulu, then baru ke ganu, pastu ke slangor plak dari ganu...maklom lerrrr negeri sebelah je kan, kalau balek tuh macam tak sedap pulak balek satu negeri jer...udahla jarak selama 3jam jer kan...hehehe xperla penat sikit janji ada hati yang gembira...;)


Sabtu malam,
ayah hany macam tak sedar...tiba tiba sakit dada...owhhh ye lupak lak, ayah dah keluar dari hospital... hany duduk sbeelah ayah, mak pon...pastu ajar mengucap...ayah ok sekejap..sekali dia datang tak sedar lagik...mz duduk sebelah kanan sambil pegang tangan, hany and mak sebelah kiri...sambil gosok lengan, pastu mak baca ayat quran...pastu ok lagik...


then, ayah bangun duduk...
masa tuh kitorang terlepas pandang macamana ntah, sekali ayah jatuhkan badan degan kuat ke tilam..seb baek tilam kan...pastu dada ayah terangkat...macam sesak sangat nafas...pastu tetibe ayah angkat tangan sambil jari macam panggil orang tuh...imagine imagine k...pastu mata ayah asyik pandang ke atas jer...pandang atap rumah...

hany terus tanya ayah;

hany: kenapa? pok tengok mende?

ayah: orang mari tuh, ajakla masuk...mari mari (sambil jari gerakkan panggil orang tuh)seyesly, sentap sangat...sambil pandang mak hany...mata dah berair nih

hany: sape mari pok?

ayah: abang rani...
(terus laju airmata hany turun....)

untuk pengetahun abang rani tuh, arwah abang sulong hany...hany pandang mak, mak diam jer..sambil terus bacakan ayat ayat Quran....hany duk urut lengan ayah, mz pon duk urut ayah...lepas tuh, ayah pon duk panggil lagik nama lain...

ayah: Lan, Lan...mari Lan...

Lan pulak arwah abang hany jugak, yang ketiga...hany diam pastuh hany cakap kat mak hany...

Hany: abang di je dok mari lagik...
(abg di arwah abg hany yang ke2...)


Pas dah lama sikit, ayah macam dah reda sikitttt....dah elok sikit, ayah mintak nak bangun, kitorg angkat la...pastuh tetibe ayah hulur tangan kat mak, hulur tangan kat hany, pastu panggil MZ hulur tangan jugak...

Ayah: mintak maaf banyak 2 laaa...salah silap semua...

terus 'air terjun' hany mengalir...kitorg pon mintak maaf jugak ngn ayah....


Ya ALLAH, kuatkanlah hati kami untuk hadapi semua nih...jadi kan kami anak anak yang soleh...yang akan berbakti untuk ayah dan ibu kami sehingga ke alam syurga...Ya ALLAH...kami mohon padaMU ya ALLAH....


Komen
14 Komen

14 comments:

Sue@Iza said...

haniiii...sabo banyak2 ye....sabo ye...

fazilzura said...

aduyai ..

sebak dada ku membaca nye..

hope hany dgn family tabah key ..

sue mrs.pink said...

kak...sabr k..semoga semuanya selamat..doa byak2..sayang akak!

tricksrex said...

akak sabar ye..
semoga akak sentiasa tabah..

Salbiah bt Karim said...

bykkan bersaabr, doa banyak2

Lelord said...

speechless...sabar ek...moge sumer selamat

dd dudu said...

hany kite baru baca entry ni..

sedey sgt :( tersentap jugaa :(

tabah ye hani sekeluarga

cik daisy said...

sedihnye.. hany kuatkan semangat..

suamihanyisterizuki said...

tq korang semua...

sekarang nih hanya berdoa je lah yang mampu...hurmmm InsyaAllah...semoga semuanya ok..ameen...

kella said...

ya ALlah.. sebak sungguh baca ini hingga ke titisan akhir..
Hany... tabah ok..
banyak2 doa, baca quran kat ayah, setiap pagi hany baca al fatihah sedekah kat ibu bapa kita, walaupun dia masih hidup..
jika perkara yang sama terjadi kepada ku.. aku juga turut seperti mu Hany.. byk bersabar.. InsyaAllah..kita sama doakan semoga keadaan ayah Hany semakin sembuh dan dijauhi perkara yang tak di ingini! InsyaAllah..

kella said...

hany, disini ya pun boleh
sunahkay@yahoo.com

Fielah said...

tak tau dah mata ni ada air mata ke air terjun. Apa yang boleh ckp, hani sabar ye... kuatkan semangat... saya tahu hani mmg org yg kuat... sy harap sy juga sekuat hani :)

suamihanyisterizuki said...

kella, filah...time kasih...hany pon dah pasrah jer...ameen....semoga semuanya ok...

Liza said...

smoga tabah menghadapi dugaan Allah, sesungguhnya Allah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita