Ini Wilayah Hijau: CINTA: TERUSKAN atau LUPAKAN SAJA


19 May 2010

CINTA: TERUSKAN atau LUPAKAN SAJA






Okay,
kali nih masih lagik kisah yang memerlukan pendapat,pandangan serta nasihat dari korang...ummm apa salahnya kan membantu sesama kita kan...mungkin dia nak bertanya dia malu atau ummm apa apa la alasan yang tidak kita ketahui kan...


ni kisah MEK (bukan nama sebenar) dan MAMAT1, MAMAT, MAMAT dan MAMAT. hahhaa brape banyak MAMAT daaa...


Alkisahhh..toyyib....;), macam nih, MEK ni pernah bercouple dengan MAMAT1 nih, mereka sangat serasi, sangat ngam, dah lama couple...mak ayah MAMAT1 nih memang berkenan habis la kt MEK nih...chanteq, pandai amek hati serta jaga hati orang tua, komunikasi pandai, tak lokek senyuman bak kata tuh sekali pandang memang tak der cacat celanya lah....


MAMAT ni pulak, alhamdulillah...segalanya di persetujui jugak la oleh keluarga MEK nih, cuma 2benda jer yang tidak di persetujui oleh MAK si MEK nih. Alasan nya adalah jauh dari negeri asal MEK dan lelaki tersebut anak sulong (adik adik lelaki nih ramai-so faham faham la kan, tanggungan berat beb). Setelah bertahun couple, tetibe MEK n MAMAT1 clash...dengan alasan yang 2 tadi tuh lah...and alasan lain tidakla diketahui kan...


Pastu MEK nih, jumpa la MAMAT lain, couple...pastu clash jugak, jumpa lagik, couple clash jugak. dalam hati MEK seolah olah, susah nak terima orang lain, macam asyik tak jadik jer dengan orang lain. tapi kalau dengan si MAMAT1, MAK si MEK tuh plak tak restu kan...AYAH si MEK agree jer. MAMAT1 nih pun masih ada hati dan perasaan pada si MEK nih....dia tidak gembira walaupon ada perempuan lain yang cuba menjadi ratu di hatinya....


apakah harus MEK lakukan....bersama si MAMAT1 yang sememang mampu menggembirakan dia, memahami dia...tapi pada masa yang sama mendapat tentangan dari MAK nya...



**MZ pon anak sulong and adik bradik ramai..hehehe, motip ko bgtahu?**




Komen
11 Komen

11 comments:

nARd eLainY said...

ermm...cari jalan camne nak tambat hati mak si mek nih...contoh, suh mamat cari keje dekat2 ngan tempat mek, so bleh la mek tu slalu datang jenguk mak dia even dah kawen. sgt kesian la kat pasangan yg brcinta tp dapat tentangan kluarga nih..sume mslh kan bley settle..

~aSFaLiZa~ said...

aku kan bab2 tentangan keluarga ni mmg la sensitipppp. apa kejadahnya la ko buat entry ni buat aku tertekan je. hahahahahahahhahaha....tak yah la mek oiiii ko nak kawen dgn mamat tu....ko mmg tgh sedap bercinta. bak pantun melayu...buang emak buang saudara, kerana kasih aku turut kan. kepala hottttt**** ko. ko igt kawen senang??? tapi sedap tu mmg ada lah. tapi sampai bila nak sedap???

suamihanyisterizuki said...

hahaha...

ko nih, lek ar, jgn emo dulu, jom tunggu pandangan orang lain plak...

IbuDhira said...

ikut pengalaman aku yang dah kawen dengan org yang jauh ni la kan..kalo betul2 bersedia sanggup hadapi apa saje yang mendatang especially 2 perkara tuh...KAWEN la..kalo tak JANGAN!. nnti susah..sbb perkara kecik sebegitula yang akan bagi kesan kat rumah tangga..b4 kawen mmg sume ok tp bila dah kawen lain tau..
mak dia sayang kat anak dia tuh..sbb tu pk jauh..

~aSFaLiZa~ said...

ha btl pun ckp rini. tgh angau mmg lautan api pun sanggup aku renangi. karang ko tgk la dh kawen nti. benda kecik pn blh jadi besar. cnth benda kecik bab masak la. kalau dia suka mkn belacan. tapi ko terlupa letak belacan...blh jadi gaduh tau pasal belacan je pun

nARd eLainY said...

ermm...bile nak kawen nih..ohohooo..;p

nisa said...

orait, bia sy kongsikan sdikit yer kisah sy, sy dtg dr fmily yg berada, mmg hidup senag, apa nk confirm dpt, pastu suami sy ni org biasa2 jer, mak sy halang mati2,ayah stju,sy pulak mase tu dh lme berkawn ngn suami sy, suami sy ajak kahwin,lg mak halang, smpai ngamok2 n serang2 ler,tp sy keras hati, sbb sy nk jugak suami sy,sy x bley trima org lain, cuba kenal calon pilihan mak,tp xbley juga trima,sy mhon ptunjuk Allah dan alhamdulillah ada ptunjuknya dan saya khwin diam2 yg hanya dikethui ayah sy je..smpai skrg,mak xngaku sy anak dy,even suami n cucu, tp alhamdulillah rumah tangga kmi sngt bhgia hingga skrg.. sy lbih prcaya pd ktentuan ALLAH, bila situasi bgini, bnykkan doa dan solat istikharah mohon ptunjuk dan yakin dgn apa yang kita buat, insyaallah..ada kberkatan

Murni said...

so....ape motifnyer....huhuhu cik ani..tolong story sket

nARd eLainY said...

cik ani, thank u coz sudi kongsi cerita..well, kesimpulannya, kalau dah jodoh tak kemana..ikut ati kita samada sanggup or tak nak hadapi sume dugaan tu..kena berusaha gak n selebihnya berserah kepada Allah..

Nani # said...

hurm, camnilah..ckp ngn kawan ko tu..kalau dia ikhlas niat kawan ngn mamat1 tu, dia juga kena ikhlas mengenali mak mamat1 ni, dalam erti kata lain banyakkan bersabar dan cubalah ambil hati mak dia..
insyaallah niat yg baik akan berkesudahan baik juga..

nARd eLainY said...

btul..btul..stuju ngan nani..