Ini Wilayah Hijau: dilema dalam komuniti


05 May 2010

dilema dalam komuniti

aku tgh tgk aduan rakyat skg ni. still xabis lg. kes yg k2 iaitu aduan tentang tanah runtuh di kajang (dah lupa dah nama tmn tuh). penduduk di kwsn ni telah menghadapi dilema tnh runtuh sejak 10thn lps tp skg ni msh xde tindakan drp pihak berwajib. ditemuramah sorg warga india, katenya pihak2 berwajib dtg tgk termasuk wakil rakyat tp katenye pihak2 ni xde bajet la, diletak kanvas buat sementara nnt tgu diperbaiki dn mcm2 lg alasan. kanvas ditukar sekali sthn (kalo xsilap) utk atasi tnh runtuh drp terkena rumah. mcm ni la spuluh thn berlalu dgn begitu saje.

pastu dtg la pihak berwajib bgtau bajet diperlukan utk repair tnh runtuh sbyk 3juta, laporan dah hantar kt pihak atasan tapi blom dpt respon. aku heran betol ngn pihak2 berwajib atau wakil rakyat ni. xkira la pembangkang ke kerajaan. kalo ade pilihanraya kecil kat sesuatu kwsn cpt btol berjuta2 projek diluluskan serta merta. projek2 segera tu kalo dikemudiankan pon xpe. yg penting masalah melibatkan nyawa penduduk ni patut didahulukan. pastu lak kalo xde aduan rakyat aku rase smp kiamat xde tindakan. dah lama aku tgk aduan rakyat ni. aduan yg dibuat bkn sthn dua je tp dah berthn2 masalah mereka dan keluarga mereka x di seleasaikan. msk je tv3 aduan rakyat serta merta tindakan diambil.

aku rase kan ade bgsnyer krew2 terjah tv3 pegi terjah pihak2 berwajib ni. tubuhkan satu pasukan terjah wakil rakyat atau kerajaan hehe jgn sampai nasi jd bubur ibarat guruh x berbunyi, malang xberbau.



Komen
0 Komen

No comments: