Ini Wilayah Hijau: Celak Pusaka ker?


10 May 2010

Celak Pusaka ker?





Dah namanya sorang je anak pompuan, hehehe...
ok ok bukan nak membolot harta mak yer...ummm balek baru nih, macam biasa lah, masih citer pasal balek kampong hehehe, rindu rinduaan ngn kampong lagik nih...


Ada kenduri kawan sekolah hany, so alang alang hany dah kat rumah, pergi je lah kan...pastu cek la kot kot ada bawak barang make up hany, hahaha walaupon tak banyak, walaupon tak reti make up...nak la touch up sikit...tapi semuanya hany tak bawak balek...udah hari tuh kelam kabut balek kampong masa ayah hany masuk spital, mana sempat nak ingat pasal make up bagai kan...hany bukan jenis cenggituh...


selipar pon selipar jepun rm10 kat uptown je hany pakai...hahaha ada hati ingat nak bawak alat make up kan...pastu godak godak la almari mak...hahaha jompa la celak mak. celak dari mekah kot, 





Rasanya korang pon pernah tengok kan, celak macam ni...hehehe hany pon amekla nak la try kan...cara gunanya, amek batang tuh (eh sesuai ke guna batang...), basahkan dengan air...pastu masukkan balek ke dalam bekasnya tuh...nnti celak (yang jenis debu) akan melekat pada batang tuh....seterusnya sapulah pada kening anda....hehehe


hany sapu pada kening jer...pastu sapu pada bulu mata sket...kunun macam maskara laa...hitam je la takde pon nak melentik...pastu lip balm hany memang ada dalam beg laptop hany...so lengkap la muka di touch up...hahaha bedak muka pon guna mak punyer...jenama haper tah...seb baek muka nih tak berlagak, boleh je terima ape jenis pon kan...hehehe


pastuh,
hany pon mintak laaa ngn mak. alaa lagipon bukan mak pakai, di simpan pon nak simpan untuk saper...hehehe kok anak pompuan nya sorang ni jer...hehehe tak salah kan kan mintak..hihihihihi...

Komen
4 Komen

4 comments:

littlehumblelynn said...

pandai pakai ke hany...kalo ku yg pakai sure sememeh!!

suamihanyisterizuki said...

boleyla...main sapu jer hehehe

Nana said...

dulu2 ada kat umah abah balik dari haji dia beli menda ni

suamihanyisterizuki said...

itu ler..selalu nya org g haji ada la beli benda nih kan...