Ini Wilayah Hijau: korang tahu "Pekan"


16 May 2010

korang tahu "Pekan"




kalau sebut perkataan PEKAN, apa reaksi korang..contohnya macam ni,

"eh ko pakai nih, macam  PEKAN laaa plak aku tengok"

ha korang tahu kan, apa yang terlintas kat kepala korang...



Komen
5 Komen

5 comments:

nARd eLainY said...

mcm nerd kott..

nisa said...

ape tu mcm pekan??Pekan bukan stu tempat yg bnyk kedai2 kcil jer...yg sblum berkembag menjd bandar..ihik! Tp kalo berdasarkan ayat di atas emm, mcm hina pe yg kita pakai jer...yeke??gulp!

Oasis said...

Pekan tu watak budak kecik yg blakon dalam cerita Batu Belah Batu Bertangkup...

Klu seseorang yg suka meminta-minta dan mendesak cam tu, pekan la namanya.

Haha, ni andaian je...

rATu kEBaYA said...

pekan tu klu mak saya panggil bandar.. contoh : ko nak ke pekan ke hari ni?

Nani # said...

serabai kot..