Thursday, March 24, 2011

Kenangan SPM

Sebelum bercerita, nak bagitahu…ni bukan entri kenangan masa mengambil result SPM. tapi kenangan dalam mengambil Exam SPM.

 

 

Hany ingat lagik,

masa tu hany terpilih untuk memasuki 1 kumpulan yang mana akan mengikuti kelas tambahan untuk MATEMATIK TAMBAHAN. dan ianya diadakan pada hari minggu.uwaaaaaaaa…

 

 

sebabnya?

weekend yang akan diadakan Kelas Tambahan MATEMATIK TAMBAHAN itu adalah bersamaan dengan Perkhemahan Pengakap Sekolah. hany dan beberapa orang rakan rakan dijemput untuk join perkhemahan tersebut, hany ni persatuan PUTERI ISLAM ok!

 

 

Dek kerana, hati membuak buak nak join camping tersebut, hany rela ok PONTENG kelas tambahan tersebut tanpa inform pada siapa pun. camping tersebut diadakan di

Peladang Setiu Agrotourism & Resort Sdn. Bhd.

 

 

ha,

bab nak bersuka ria ni laju jer kan. Bab belajar, ha ngko huhuhu…meh tengok antara tarikan yang ada di Peladang Setiu Agrotourism & Resort Sdn. Bhd. 

 

 

kenu agro

 

abseil 2

 

 

chalettt

 

 

a7  

 

 

Lepas tu, instructor kitorang kan, hensem nama dia KAHAR. sori lupa ar nama penuh. tinggi orangnya ada iras ritik roshan sket…ha ngko…dah try carik gambar dia, tak jumpa plak. ntah ntah dah tak kerja kat situ dah….

 

 

ok,

bila tiba hari persekolahan pada hari AHAD. apa lagi, ROHANI HASHIM di panggil mengadap cikgu yang handle kelas tambahan. pagi pagi lagi dah kena panggil ok.

 

lebih kurang la dialog nya nih:

 

 

 

 

cikgu: Rohani, kenapa tak datang kelas tambahan

 

rohani: ummm…(diam jer)

 

cikgu: awak tahu tak, berapa ramai yang nak sangat masuk kelas tambahan ni, MATEMATIK TAMBAHAN, bukan subjek senang.

 

rohani: diammm lagik

 

cikgu: saya tahu awak kemana, kalau awk taknak datang pun, kenapa tak inform supaya saya boleh replace tempat awk dengan orang yang betol betol nak join.

 

rohani: saya takut kena marah

 

cikgu: habis sekarang saya tak marah awk…

 

rohani: diam jer lah…takkan nak melawan cikgu

 

cikgu: awak tahu tak, dengan keputusan percubaan SPM awak ni, awak hany layak mengambil perundangan, bukan bidang sains seperti yang awak nak. awak tahu tak.

 

rohani: saya tak minat perundangan…

 

cikgu: habis awak main main lagi. awak tahu tak SPM awak dah dekat…blablablablablablaaaa….

 

 

 

 

 

Lama jugak la,

hany kena tazkirah dengan cikgu tuh. hany ingat algik cikgu dia rendah jer, dia slalu pakai wedges yang tebal…cantik cantik plak tu wedges dia…cisss….

 

 

ntahla, hany jenis yang ummmm ntah tak tahu kenapa masa tu hany ni duk nak bersuka ria jer kan. tapi ALHAMDULILLAH, result hany okaylah jugak, idoklaaa buruk benor. dan seingat hany MATEMATIK TAMBAHAN hany adalah LULUS. ahahah itu dah kira sangat bagus compare dengan trial exam hany GAGAL.

 

 

 

**kepada semua guru yang hany pernah cedok ilmu dulu, terima kasih yang tidak terhingga….jasa kalian amat rohani hashim hargai…**

3 comments:

No Lan said...

nasib baik LULUS klo idok kene tazkirah la plak lepas tu hany hahaha..tang suka2 mmg tak sabo2 kan..malam nak p tu kemain duk senyum2 time nak tido hehehe..No pun sama la hahaha..

Rohani Hashim said...

no,
hohoho sudah pasti nya no. bab bersuka ria nombor 1.ahah no pun sama cam hany eh.ada geng r ;)

mamaaqil said...

anie..bkn aku skali ke ngn mu..kte ponteng sbb nk ikut ckgu samsul p agro la..kte jd fasi..mu dok igt doh tue..kte kna pgl ngn ckgu tue..namo gapo daok ugt dok..

~TQ Dear~

Followers