Ini Wilayah Hijau: Badminton


18 October 2010

Badminton

Hany ngan MZ sekarang exercise dengan main badminton. ummm banyak cara kan nak exercise…nak joging, hany plak malas…ahaha seyes weih malas, rasa macam berat gilosss nak lari dgn badan beso nih.


hany memang dah memiliki raket nih, sebab masa bujang dulu selalu ar maen badminton, MZ lak xde lagik. so one day kitorang menjalankan misi mencari raket…ahahaha padahl g je mane mane kedai beli kan, kedai peralatan sukan lerrrr…g kedai bunga memang ar takder.


memule g giant, ade la raket yonex nih, rm99.00, dah siap pasang tali bagai laaa…tapi yg ade 1tuh jer…ummm xde pilihan lak kan…issh xbesh…so hany suggest g jj jer.situh banyak pilihan.


memang pon banyak pilihan, dan harga tak agak mahai nye hah. kok bukan pro, beli yg sedang2 sudeyyyyy.


MZ pilih raket, then tali kena beli plak…ye r yg free tali tuh rm200++ weih, jom tgk tali raket….

pagesee, ade pelbagai feeling…ntah ape r yang feeling tuh.


Kata jurujual tuh,
ada tali yang bunyi dia kuat bila bola kena kat raket tuh, ada yang jenis melantun cepat la…ape ape la, langsung tak faham.


12ni lak cushion grip.


hany blanja MZ cushion grip nih. hany beli yang bawah tuh. sesuai ngn raket MZ ada biru biru gak. ummm knape perlu cushion grip nih??? ehhh bagi hany perlu. kata nak main nak guna pakai lama, maka cushion grip nih perlu la letak kt bahagian pemegang raket tuh. yang asalnya hanyalah lilitan mcm salotape jer. so kalau dah slalu maen, lama lama kan tercabut, jap agik melekat dia nye getah tuh tak slesa youuu!!!.


2Bulu tangkis…


ada pelbagai jenama….kalau nak yonexxx ha hamek ngko rm83 okehhh. kami tak amek yang tuh…heheh mahai benooo…ala ala sudeyyy…


so, secara keseluruhan nya, MZ nye raket nih adalah di tahap sederhana jer. sebabnya nak beli yang terlalu mahal idokla kami mampu dan terlalu murah takot jap je kan and tak besh lak, berat la ape la kan….so tepuk dada tanya slera ;)


**mariiii bersukannnn**  
Komen
3 Komen

3 comments:

azzey said...

hany: selamat beriadah!

p/s: sy pon sker main badminton!

ardinihumaira said...

deen suka bab ni kak. tiap2 malam dia men badminton ;)

cik daisy said...

hahaha.. bestnyer.. tingat zaman sblm kawen dulu. mcm2 game dok main ngan uncle tuh. time skolah dulu main hoki, basketball.. time uni dok main badminton plak. dah kawen ni, ajak jogging => liat bgn pg okeh!