Sunday, October 17, 2010

Penyokong Bolasepak Kelantan

 

 

 

Yer,

masih lagi mood bolasepak Piala Malaysia okeh. walaupun Terengganu tidak layak ke separuh akhir setelah tumpas di Kedah, namun Kelantan mengubat hati ku…hohoho wakil Pantai Timur setelah Terengganu dan Pahang tidak layak ke separuh akhir.

 

 

Rasanya, kita masih lagi ingat akan peristiwa yang di khabarkan di media mengenai penyokong penyokong Kelantan yang membuat onar di Shah Alam. Media banyak mengkhabarkan akan berita ini, tapi tahukah kita kebenaran di sebaliknya…ahaa bukan nak salahkan media…

 

 

Rasanya, dalam bolasepak ni bukan penyokong Kelantan sahaja yang bertindak agresif…semua penyokong negeri pon ada, cuma bezanya penyokong Kelantan yang di highlight, di beri perhatian maka semua orang akan assume penyokong Kelantan itu la ini laaa….

 

 

tahukah kamu,

semasa perlawanan Negeri Sembilan dan Perlis, penyokong tuan rumah, melemparkan BATU BATA ok!!! BATU BATA. perlawanan di hentikan selama 10 minit. Bilamana melibatkan perlawanan nih, macam macam ragam boleh kite lihat….jadi jangan hanya tuding jari menyalahkan satu satu negeri sahaja.

 

 

takkan kerana perbezaan fahaman politik, sekaligus kita libatkan juga dalam sukan…rasanya tidak adil untuk kita berbuat demikian kan. sepatutnya sukanlah yang menjadi penyatu kita semua…

 

 

hany seringkali terbaca di blog blog sukan, JANGAN POLITIKKAN SUKAN BOLA SEPAK. hurmmm ada betulnya juga kan…

 

 

aperpon, semangat kesukanan perlu di pupuk demi memajukan sukan bola sepak Malaysia….

 

 

**hurmm tak sabar nak tgk final Piala Malaysia, agak agak pasukan mana yang layak yer?**

No comments:

~TQ Dear~

Followers