Tuesday, October 19, 2010

Piala Malaysia: Akmal Rizal

 

 

 

Rasanya peminat Bola Sepak, pasti nya mengenali siapa Akmal Rizal nih. Mula di kenali semasa bermain untuk pasukan bawah 14 tahun Malaysia. nama penuh adalah Akmal Rizal Ahmad Rakhli, di lahirkan pada 12 Disember 1981, dan dilahirkan di Jitra, Kedah.

 

 

Pastinya, perlawanan separuh akhir esok malam, menentang negeri kelahiran nya sendiri. Akmal Rizal mewakili Kelantan untuk musim ini.

 

 

Hany sempat menonton perlawanan suku akhir antara Kelantan dan Selangor, pastinya tahu bagaimana prestasi Akmal Rizal nih. walaupun dikatakan sudah berusia dan tidak mampu mempamerkan aksi menyengat, namun Akmal Rizal nyata menyangkal sangkaan itu. Akmal Rizal antara penyumbang gol untuk Kelantan mara ke separuh akhir.

 

 

Permainan nya yang lincah menunjukkan yang dia mempunyai stamina yang sungguh tinggi. Korang bayangkan dia bermain sangat lincah ok….waaa dah gaya pengulas pulak…tapi betol dia maen lincah tau, jatuh jer…cepat cepat dia bingkas bangun kejar bola okeh…

 

 

33444_451492928404_770833404_5277663_5985814_n

 

 

Beliau mewakili Malaysia untuk Sukan Asia Tenggara 2003 di Hanoi, Vietnam, Piala Liga Perdana Inggeris Asia, dan juga di Piala Tiger 2002 di Thailand. Akmal juga mewakili Malaysia pada Piala Asia 2007 dengan membuat dua penampilan dalam perlawanan menentang China PR dan Uzbekistan.

 

 

PENCAPAIAN:

 

Malaysia
Kedah FA
Selangor FA

 

 

sumber : wikiwiki

 

 

**giler bola la plak sejak dua menjak nih ;)**

2 comments:

ardinihumaira said...

semoga deen menang main bola. ehh... silap... bila masa ak deen pemain bolasepak ni pulak. aiseyhhh okeh malu... malu... haha

Rohani Hashim said...

hehehe ke dah ternmpak muka deen tgk akmal nih.rinduu kt deen la tuh

~TQ Dear~

Followers