Tuesday, April 26, 2011

Ketua Pengarah rupanya…

 

 

Lokasi : Lobi lif

waktu : waktu lunch

situasi : orang ramai sibuk nak pergi makan

 

 

Ting…bunyi dalam lif,

hany dongak kepala, tengok G. so dah sampai destinasi…lapar tahap dewa. melangkah keluar jer, fuh suasana dah start bingit. hany berjalan beriringan dengan ofismate.

 

 

Mata hany tertumpu pada seorang lelaki, yang sedang berdiri depan lif yang tertulis VIP. kalau nak naik lif ni kena halakan touch card pada 1device yang ada di sebelah button lif. lelaki ini nampak ramah…dia bersalaman dengan semua yang lalu lalang. sambil menunggu pintu lif terbuka.

 

 

Lelaki ini bagi salam pada semua yang melintas depan dia. dia sangat peramah. memang mata hany tak lekang dari lelaki ini. berpakaian sangat simple. kemeja, tanpa tie, sluar slack la. kan office attire kan.

 

 

saat hany berlalu depan dia, dia pandang dan lemparkan senyuman. hany membalas senyuman dia. dan serentak itu dia memberi salam… “Assalamualaikum” hany membalas “waalaikummussalam..” dan berlalu menuju ke cafe.

 

 

seketika,

hany pusing dan berpaling ke arah lelaki ini lagi, dia masih menunggu lif, dan masih menyapa mereka yang lalu lalang di sekeliling nya.

 

 

tiba tiba hany perasan dan berkata pada membe hany,

eh VIP tuh…yer lah sbb dia nak naik lif VIP.

 

 

membe hany pelik…dan lantas menjawab, ha’ah VIP laaa

 

 

lepas makan, sembang sembang…shoootttt baru hany tahu lelaki ini yang menegur tadi tu adalah KETUA PENGARAH KERJA RAYA ok! serius gue kagum…hany memang tahu nama Ketua Pengarah, tapi tak pernah la bertemu muka.

 

judin_jkr

 

hany pernah baca berita pasal beliau nih, di sini dan tak sangka terserempak dengan beliau. hurmmm serius hany kagum sebab hany punyer expectation pada mereka yang berjawatan tinggi ni lain…nyata sangkaan ku meleset.

 

 

**balik rumah cerita dengan MZ, MZ cakap mcm ni, kenapa tak bersembang dengan dia, baik baik dengan dia, boleh mintak kerja…ahaha ingat dia boleh amek org kerja mcm tu je ker…**

8 comments:

qasehraihan said...

hahaha..lucu hany ni..hakhak

qasehraihan said...

hahaha..lucu hany ni..hakhak

wida said...

ketua cam ni lah yg kita nak..x malu tegur org dan x sombong kan?

Mrs. Adnan said...

hani keje dgn jkr ke? yg ofis baru kat sblh train station tu ek?

Rohani Hashim said...

@Qaseh
huhu serius hany taktahu pun kak


@wida
ha betul tuh wida


@MrsAdnan
eh tak la, kebetulan jer makan area situ. hany keje private company...takde rezeki lagi nk masuk gomen ni...

No Lan said...

tak ramai yang jenis camni kan hany..yang sll No jumpa baru jawatan EKSEKUTIF tp belagak macam Pengarah huh...bengang 1opis..

munna said...

Bagus betul KP tu.. klu macam tu kita pun respect kat dia...ada yg setengah tu berlagak je lebih jawatan baru je tinggi sikit...

Rohani Hashim said...

@no
a'ah no, hany pun terkejut gak...serius mcm tak sangka. selalu sgt org duk sebut2 nama dia nih...tak sangka dia sebaik dan seramah ni...


@munna
a'ah konsep dia hormat menghormati la kan..baru semua org senang hati

~TQ Dear~

Followers