Ini Wilayah Hijau: Pelupa & Semut


13 April 2011

Pelupa & Semut

 

PELUPA,

yer hany adalah seorang yang pelupa. Kritikal ke tak tuh, rasanya tak. light light jer kritikalnya tuh. tapi menyakitkan hati jugak la. sendiri sakit hati la…

 

1) Lupa Pakai Helmet pergi kerja

 

~ Masa bujang dulu, hany kan rempit pergi opis, opis dekat jer, tapi jaraknya tu memerlukan pemakaian helmet, dan melalui IPD SERI KEMBANGAN lagik tau. so pandai pandai la…

 

~ Selalunya, pagi2 start enjin, pakai jaket, pakai helmet…vrommm keluar. hari tu tak sedar pulak tak pakai helmet, dah keluar dah ni…dah masuk jalan besar, sekali apasal la kuat sangat rasa angin dan kepala rasa ringan….cisss tak pakai helmet…sudahnya patah balik la…

 

~ Housemate hany cakap dia perasan tapi dia macam tak berani tegur ahahaa…boleh plak…

 

 

 

 

2) Lupa bawak handphone

 

~ HP selalu hany letak kat sebelah bantal tidur. pagi pagi selalu amek letak kat dressing table kan. tapi sudahnya keluar rumah tetap tinggalkan HP.

 

~pastu hegeh hegeh call MZ suruh hantar ke ofis. seb baek dekat. MZ muka ketat je kena hantar, sebab lambatkan dia ke ofis.

 

 

 

 

3) Lupa tutup lampu dapur

 

~selalu ke dapur kan, tapi selalu hany lupa tutup lampu. MZ lak dia dah tahu, tapi dia tak tegur. elok je bontot hany dah landing nak ngadap lappy, masa tu la dia baru tegur. aaaaaa tensi kena bangun balik.

 

 

 

 

4) Lupa pakai tuuuutttt

 

~dulu pernah terjadi la, siap keluar pergi beli topup lagi nih. masa bujang dulu. ahahaha siot jer, patut rasa macam berangin semacam jer. ahahaa siot.

 

 

Hany selalu membebel sendiri, ni mesti gara gara makan semut sokmo nih. pastu cakap kat MZ:

 

 

“B, syg sokmo lupa, ni kena banyakkan makan kismis nih”

dengan harapan MZ pergi beli kismis banyak banyak…

 

 

then MZ jawab:

 

“Kurang baca QURAN. tu la lepas maghrib tu tak reti reti nak baca QURAN”

 

 

terus terdiam….;)

 

 

 

**tapi, ada betul nya cakap MZ tuh…hany, banyakkan baca QURAN yer**

Komen
7 Komen

7 comments:

So Shy Lady said...

ahaks...tlupa pkai tott tu yg t.tahan

biasalah...byk bnda nk fikir kdg2 yg remeh d tlupakn ;)

IbuDhira said...

pelupa gak hany ni rupa nya...tp jgn luper langsung ngan archibus sudah yerr..hahhaha

wida said...

sy pon lepas deliver 1st baby sethn yg lepas, sokmo lupa. kadang lupa enda yg remeh jer..lupa spek letak mane, hp, kunci.ish..
ye lah, kena byk mengaji kita ni.

mzhany said...

@shyLady
huhu tp betol, itulah terjadi. ummm betol jugak kan, benda remeh ni, tak ditekankan sgt ;)


@IbuDhira
ahahaha mmg pelupa la rin. huhu itu tu ntah tgk camne ;)


@wida
selalu gak dgr org ckp, bila dah bersalin mesti jadi pelupa sikit. a'ah stuju kena byk ngaji lagi ni

ozzy said...

Assalam..

Lupa pakai tutt??..kalau lupa jangan naik tut-tut hehe..
Memang masalah kalau selalu lupa ni..paling bahaya kalau terlupa nak kunci rumah atau kereta.

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

ayoo..jgn lupe selalu ..hehehe

fazilzura said...

ayokk banyak nye lupe..

* waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hanny , tetap x jadi lew, psl tab tu .. tensionnn