Ini Wilayah Hijau: Mari Belajar : Jabit


27 April 2011

Mari Belajar : Jabit

 

 

Rasanya,

dah lama hany tak buat pasal Mari Belajar Loghat nih. hany ni orang GANU dan MZ orang KELATE, jadinya 2 loghat ni je la yang hany boleh buat kan…loghat lain…kan salah pulak kan…marah dek orang kan…

 

 

ok, hari ni adalah JABIT.

 

 

 

JABIT,

adalah KISMIS. hihihi

 

 

kismis

 

 

ok, itu sajalah perkataan untuk hari ni. JABIT = KISMIS.

 

 

**2,3 kali jugak la baru hany ingat JABIT ni kismis**

Komen
7 Komen

7 comments:

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

yeay dpt 1 ilmu hari ni..jabit jabit..jabit..nak kena ingat ni.

wida said...

oo..dah 5 tahun duk trgnu.baru tahu jabit=kismis.

hany..lain kali buatlah contoh ayat utk perkataan tu yer.

kenal pak jabit dlm HKLBR jer..he

apak cikidong said...

kenal pak jabit? ekekeke

So Shy Lady said...

nok woh jabit sbutirrr ;P

wahida said...

oh...baru tau...saya pun ada buat n3 pasal kek kismis ari ni...hehe...

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

pak jabit dlm citer hantu kak limah tu pak kismis la nama glemer dia ropenye..

Norhafiza said...

rina : hihihihi..

buh JABIT sekilo dalae JABIEY ghok ghak hahahaha