Ini Wilayah Hijau: Paksa suami minum air


14 April 2011

Paksa suami minum air



SIAPA???


yer hany lah tuh…
memaksa MZ minum air, setiap hari.



Al kisahnya macam ni, MZ ni kebelakangan ni asyikla tonsil dia membengkak kan, then satu hari tuh, bibir dia merekah yang teruk. sampai kan bila nak bercakap terus berdarah. dah kering yang amat la.

 130420115376

hany pun tanya,



“kat ofis minum air masak tak?”


“minum laaa”


“banyak mana sehari?”


“setengah botol hijau b tu la”


“mana cukup, setengah botol jer, tak cukup la”


“banyak tu setengah botol”



banyak amenda nyer. setengah botol 1liter. kalau setengah baru berapa? 500ml jer, itu untuk seharian di ofis. mana cukup!!!!


hany kat ofis, sebelum lunch habis sebotol yang 1.6Liter, then lepas lunch sambung lagi sampai balik. blablablabla membebel. MZ sengeh jer.


then,
setiap hari hany akan mesej MZ, tanya berapa banyak dah minum air. baru setengah…paksa suruh dia habiskan 1botol 1liter tu sebelum lunch. then lepas lunch tanya lagik. haishhh dah macam budak budak kan;)


Alhamdulillah,
sekarang dah ok sikit la bibir MZ tuh. huhu idok ler kering dan merekah dan berdarah kan. kesian tengok. lagi teruk tonsil pulak kan, ni tonsil dah ok la…


**bibir kering, mana besh nak kishhh ;)**
Komen
8 Komen

8 comments:

wida said...

Bibir kering suruh hubby pakai lip balm lah..hehe.

amboi..nak sedap jer:)

azzey said...

sapu vaseline kat bibir tu..okay juga

mzhany said...

@wida
a'ah ada gak suruh pakai lip balm tuh hihi...


@azzey
a'ah kan, tak terfikir lak vaseline tuh.ok tq tq

fiezaradzi said...

ye.ye paksa die minum air banyak2.. sbb bagus minum air.. hehe.. lama tul tak jenguk hany la.

littlehumblelynn said...

HANY

wahh..en hubby macam tuh jugak.kena paksa baru minum..sabor jelah!!

fazilzura said...

cian nye le en somi mu, tp mmg kene paksa pun ..lg2 dgn musim skang ni

RedBerry said...

Hahah comey la hany ni!!

Lelaki mmg susah skit nak minum plain water. MRB pun sama. Selalu mintak oren, oren, oren... kalau tak sirap, milo, or juice dlm kotak. Ishh ishh...

MZ suka minum ais tak?

Norhafiza said...

alooooo..kesian kan klo dapat tonsil..No dh kena skit dan perit sangat tp takde la sampai bbr kering huhu...alhamdulillah dh ok sket tu..harap MZ sembuh cam sediakala ye takpun bbr tu akan bertambah mungil hehe..