Ini Wilayah Hijau: Berangan


19 June 2010

Berangan




Angan angan...hahhaaape la yang ko nak angan angan kan nih kan...owhhh sebenarnya nak tunjuk kat korang buanh berangan. koran tahu tak? pernah makan tak?


ha ni la dia...hehehe ni dah nak habishh dah nih...


ni pulak isinya...wuuu sodap woooo.....


harganya agak mahal kot...ahhha taktau sgt laaa, tapi hany beli yang nih 200gram adalah rm5. sebenarnya senang je nak carik buah berangan nih kan, kat pasaraya tuh gerai gerai kecik selalu ade je jual...


seingat hany,
dolu dolu pernah la tgk mak makcik masak buah berangan nih. cara goreng dia, dalam kuali, tapi campur dengan pasir...ha gorenglaaa macam biasa...fuhh penat tuh nak bagi masak kan...tapi bila dah masak puas hati makan weihhh sodap sangat...


so korang kalau teringin pergila carik erhhh hehhee, kalu kat ganu hany tau kat Astaka jer...betol betol depan pintu masuk yer..


Komen
1 Komen

1 comment:

cik pink said...

sedap ke kak..xpnh mkn pun..tgok cina yg jual tu yg takut nk beli..hihi