Ini Wilayah Hijau: Masih pasal AYAH tersayang....


01 June 2010

Masih pasal AYAH tersayang....






Hany dah start kerja...
yer hany tahu, ayah sakit...tapi masih kerja kan...dahla nak balek ke ganu tuh jauh....tapi apakan daya, kalau boleh memang nak duduk romah je, teman mak ayah, tapi kena fikir gak, sekarang hany yang menanggung mak dan ayah. so kalau hany tak kerja, camne tuh...hidup ni perlukan duit kan...nak beli itu ini, nak wat itu ini...


Bulan MEI nih jer, dah 3kali hany balek Ganu. bukan nak ngungkit...tapi ye la...ishhh tak tahu nak cakap camne dah.NAPER TAK BAWAK MAK AYAH DATANG DUK NGN HANY? hanmy n MZ dah banyak kali pujuk mak ayah hany, dorang takmooo....dorang selesa kat umah kampong saner...mak kata senang ape2 kat romah. ye lah dah berapa poloh tahun kan doang kat sane...


Masa malam sabtu, yang hany n mz berada dengan ayah...ayah hany mintak nak makan udang...menggelabah kitorg carik udang...ye la, andai kata itu permintaan terakhir ayah...dan andai kata tak dapat tunaikan...woooo sampai bile bile teringat weihhh...sebab udang je kan. seb baek makcik hany ada beli udang, amek 2ekor jer...goreng sempoi je, ayah makan beriya....habis, ayah mintak lagik....kitorg riso nak bagi banyak2 sebab kaki ayah sekarang bengkak....pujuk cakap dah habisss...


semalam, ahad malam, masa hany on da way ke kl,
cucu cucu sedara ayah datang...ayah mintak nak makan udang lagik...berkejar dorang pergi beli kat giant. dan semalam jugak ayah makan nasik setelah 11hari tak makan nasik. makan nestum n minum susu sahaja. berselera sangat ayah makan. ayah hany alhamdulillah, masih kenal orang lagik...cuma kena tengok dengan jarak dekat...


semalam, isnin malam,
kol mak...tanya hapdet keadaan ayah. malam nih mak berdua je dgn ayah kat romah. mak kata ayah nak makan IKAN TENGGIRI lak...waaaa hany and mak gelak...besar selera ayah ni...huhuhu mak cakap tak per...esok mak g belikan. maklom ler nelayan kan...mesti laa nak ikan jer. hehehe 


InsyaALLAH, minggu depan, weekend hany balek ganu lagik...takper la penat pon kan...better penat dari menyesal, ye dak???



Komen
9 Komen

9 comments:

fazilzura said...

waaaaaaaaaa Huny , cmner nak wat kan .. org tua2 ni mana nak dok KL ..

mama abah zr dh pencen pun , siap dh beli umh & tanah kat ganu .. nnt diorg nak dok sana. anak2 dh beso ..

* sedap nye tengiri gulai .. huhuhu

Jemari Seni said...

Selagi depa ada ni la masanyer kita nak berbaktikan..

Huhuhuu JS dah takde bapak!!! waaaa!

wawa syaida said...
This comment has been removed by the author.
wawa syaida said...

xpe susah2 sikit...yang penting dapat jumpa dan jaga diorang kan...

sue mrs.pink said...

akak pun hati2 k...doa byk2..

cik daisy said...

wah, ayah hany tgh selera tuh. bg je lar dia rasa ape nk mkn kan..

suamihanyisterizuki said...

zura.ha'ah org tua kan, kt kampong gak jadi idaman..erk tenggiri gulai...lamanya tak makan

js, a'ah betol tuh...

yup wawa, jgn smpai nyesal dah la kan

tq da...

kak d, a'ah slera besorrr ;)

kella said...

hany.. takpe lah.. balik aje..
duit boleh di cari insyaALlah..
jika niat itu betul, tuhan akan permudahkan segalanya..
moga hany tenang sokmo.. :)

suamihanyisterizuki said...

a'ah kella, betol n tq remind me k...