Ini Wilayah Hijau: Pujuk Memujuk


28 June 2010

Pujuk Memujuk

susah kan nak pujuk orang tua nih??? lagik laa mak ayah kan…owhhh dah bermacam cara dah cakap, pujuk, tak jugak di mau nya…


hany ngn MZ,
pujuk ayah supaya ikot kitorang stay kat umah sewa kitorang nih, kat selangor…sokmonya bila dengar macam tuh, ayah geleng geleng dan geleng….hohoho….


“pok, mari ar duduk nge mek dinung”

“biar la dulu”

“doh bile lagi”

“kekg kekg laaaa” (nanti nanti laa)

“sian ke mok jage pok sorang”

“biar r” huhuhu, mak sengeh je masa nih



pastuh mak lak pujuk…

“mari r kite g duduk dinung”

“biar r dulu, kekg kekg laaa”

“sian ke mek ani, duk balek sokmo…jauh gok tuh” saje jer ckp camni nih

“doh g telepon ngat bakper, sikit2 telepon, dok sakit teruk pon”

“doh sian gok ke diri duk sakit sokmo”
mak bahasa kan “diri”=awak ngn ayah



Mz lak sambung pujuk,

“mari r pok duduk nge kite”

“biar r…”

“bakpe pok takmboh g dinung”

“takmboh nyusoh…” (taknak susahkan kitorang la nih)

“dok eh, dok nyusoh pon…”

“biar r, kekg kekg laa”



hoh, berpeloh pujuk hokey….kitorg pon xmoo laa paksa paksa sangat kan…ayah janji nak ikot lepas raya nih plak…InsyaALLAH…ameen….
Komen
0 Komen

No comments: