Ini Wilayah Hijau: Sentap


18 July 2010

Sentap

hari nih seharian tak hapdet, sebab tak de kat omah, hany join boling geng geng umno ngko…ahahaha naseb suami tak kesah…Umno tuh beb, suami oghe kelate pephm jer la kan…

 

 

ok ok ok, stop stop…

ni bukan nak cite pasal politik weihhh…

 

 

tadi,

tengok berita kat tibi tiga….

 

1) Yang kena sembelih 

 

Bangkai babi hutan yang disangka, tapi rupanya adalah mayat manusia. warga tempatan lagik…dan di bunuh dengan kejam, di sembelih dari belakang…YA ALLAH…

 

 

2) Janin di tanam di tepi jalan

 

ni lagik laaa sentappppp, janin 4bulan, di tanam dan di jumpai tidak sampai 24jam di tanam katanya (kalau silap betolkan eh)…katanya perempuan…apa nak jadik dengan dunia nih kan…and dipercayai di gugurkan secara paksa…harussslaaa….

 

mintak jauh dr seme nih, sentap sangat, tangah makan cok kodok bleh terhenti mcm freeze…smbil tgn kt mulut suap cok kodok…aduhhhh, sedih sgt…

 

 

3) Gaza

 

keadaan kat gaza, tadi ade tunjuk selepas brape bulan di serang…dgn umah takder, pekerjaan takde pendidikan lagikla takder. dah universiti pon di serang….penduduk kt sana hany harapkan bantuan dari dunia….

 

bayangkan laaa mcm mana dorang kat sane kan…

 

 

semoga kita semua umat ISLAM di lindungi serta di rahmati oleh NYA…ameen…

Komen
2 Komen

2 comments:

fiezah91 said...

buang janin tu mmg org tak ada akal betol.. haissss.. isu ni makin menjadi.. dah berbalik ke zaman jahiliah dah skrg

aZLiNa aZiZ said...

Sedih tapi itulah hakikatnya masyarakat kita sekarang, yang lebih teruk daripada binatang. Hendak salahkan siapa? Tepuk dada, tanya selera.