Ini Wilayah Hijau: Gelora di Hati...


30 July 2010

Gelora di Hati...




Nak tanya korang laa kan...
pernah tak tengok citer Gelora Di Hati Sara? yang mana sekarang nih dah yang ke2...maybe tak ramai yang negok kot, sbb di TV2 kan...hurmmm Hany follow gak citer nih, cuma kekadang terlepas sbb tak ingat sangat...


citer nih sekarang nih mengisahkan pasal berbini dua laaa....setakat nih la, konflik pasal kehidupan berbini dua. rosyam nor berbini dua dalam citer nih, baca betol betol ok. bukan mudah yer kehidupan berbini dua nih, dari kisah nih. tak tahu mana nak disalahkan dan mana yang patot kesian. yang pasti si suami perlu la berlaku adil. seadil adil nya. inilah cabaran berbini dua kan.


dalam citer nih, bini pertama, iaitu yang betol2 dia cinta dah kawin masa dia belajar dulu...mandul. dan bini ke2 pulak skrg tangah mengandung...Ya ALLAH, kesian sangat kat bini pertama. dengan perangai ngade ngade bini ke2, dgn mulut laser bini ke2 tuh, memang menjadi la lakonan watie elite tuh.eiii rasa nak cubit je mulut tuh.dia boleh la buat ngade2 n amek kesempatan mentang2 dia mengandung. si suami plak seolah2 terpaksa lebihkn bini ke2. ada je alasan nak suruh suami berada di samping dia....


Dahla bini pertama nih, masa mula mula mak dia macam tak suka dan restu perkahwinan dia dgn asrul. 2tahun dia pujuk mak dia....pastuh mak dia dh ok, dah bleh terima akan suami dia, dan anaknya di madukan. elok je macam tuh, si bini ke2 nih plak, selamba ya ya dia kutuk bini pertama mandul la, tak sedar diri laaa...ha ngko tak pasal2 kecik ati mak bini pertama. kesian sangat tgk sara dlm citer nih...


hany tengok memang emo giler laaa...eiiii rasa nak ngamok pon ade tahu dok...ishhh...


mungkin dalam kes ni, ada yang akan salahkn suami sbb gatal. tp dlm cite nih, suami memang tak bersalah bg hany. cuma salah suami tak pandai nak jaga dan didik isteri ke2 dia....hurmm..suami memang dah nak ceraikan isteri ke2, tp isteri pertama ya ALLAH baek hati tau....eiii ada ke eh orang mcm tuh. sanggup bersabar....memang salute la kat pompuan tuh...


**Gee, rosyam n watie sgt berjaya melakonkan watak masing masing**

Komen
6 Komen

6 comments:

Asiah Termizi said...

setiap minggu mesti tengok cerita ni. memang kesian tengok sara. tapi dia macam sabar je kan. bini kedua pulak macam perangai budak2, mengada-ngada tak matang langsung. huhuhu.

tak silap saya, sara mandul sebab kemalangan tu kan.

ozzy said...

tahniah pada penerbit filem tersebut..ini membuktikan industri filem kita masih lagi diminati oleh orang kita

GrEeNLaiCY4mE said...

Tengok gak citer nih.. tp selalu jew terlepas hari siaran ..heeee. time beria nak tgk, tup tup ghupernyer tayangan nyer semalam, xpun kelmarin.. hahaha

tp klw tengok citer nih mmg layan laa~~~watak masing2 mmg very the strong...Gee ngan watak lemah lembut dier (heeee..kenkadang sesak napas gak nengok...sbb baekkk sgt!!!)..nak2 plak biler time madu dia buat hal...raser nak tolong jer ngajar kat Sara camner nak seligi.. hehehe

~aSFaLiZa~ said...

walau pun bini no 1 baik. tapi kita tak tahu jauh di sudut hati kekecewaan dia berkongsi kasih. ni aku maksud kan jauh di sudut hati kecil yg kita nampak. ini mmg realiti. bohong kalau tak de perasaan cemburu dgn madu nya. bohong sgt2 la. so, wanita2 di luar sana. igt la, kalau dah jodoh anda dgn suami org, jgn la sampai mengguris perasaan yg satu lagi tu. dan dlm masa yg sama, sbg no 2 jgn plak memendam rasa terhadap yg sebelah pihak tu.


oh aku emo di sini

Anonymous said...

asal cerita is3 pertama ada ketumbuhan di rahim tu sbb tak blh mengandung. is3 ke 2 pilihan mak bapa asrul. mak asrul sakit jantung, sbb tu perkahwinan pertama dirahsiakan. sehingga bapa asrul sendiri telah jatuh cinta dgn sara.

nnti is3 ke 2 tak nak jaga anak tu. sara yg bela. bila dah besar is3 ke 2 tuntut balik anak nya...

ardinihumaira said...

dni tengok cite tu sies syahdu. wuwuwuw huhu