Ini Wilayah Hijau: yer betol, ada kabel internet dalam laut…


22 July 2010

yer betol, ada kabel internet dalam laut…









yer, ingatan hany masih kuat hehehhe…hehehe ingat lagik internet down kan kalau tak silap 2006 kot…ni ade sikit petikan akhbar…

9 negara ‘panik’ — Internet terjejas teruk kabel dasar laut rosak akibat gempa di Taiwan



KUALA LUMPUR 27 Dis. – Pedagang menerusi Internet di Malaysia dan sebahagian besar Asia Timur ‘panik’ hari ini setelah perkhidmatan itu terganggu akibat kabel dasar laut yang membawa taliannya rosak kerana gempa bumi kuat dekat pantai selatan Taiwan malam tadi. Gangguan itu membabitkan China, Jepun, Korea Selatan, Taiwan, Singapura, Thailand, Malaysia, Hong Kong sehingga ke Australia. Impak itu dipercayai lebih serius berbanding semasa tragedi tsunami 2004 kerana ia menjejaskan banyak sektor termasuk bursa saham dan pasaran kewangan serta perbankan di beberapa negara rantau Asia.


moh tingok gambau gambau….



harusslaaa waterproof kan..hohoho




ni lak map internet undersea





betapa dah lame kabel nih ade dlm laut nih kan…



pix credit to google : http://fazemy.blogspot.com
Komen
4 Komen

4 comments:

~aSFaLiZa~ said...

jap lagi ko gabra r kabel tenet ko terganggu sbb nak pindah. kakakkaka

suamihanyisterizuki said...

xpe...

aku pon dah ade cara nak bukak kat opishhh kan...hohohoho

aZLiNa aZiZ said...

Ush...kalau takda entri ni, sumpah saya tak tau! *betapa macam katak bawah tempurung ni...aiseh, cane boleh jadi lagu ni?

suamihanyisterizuki said...

huhuhuu...

ni pon hany teringat kembali nih...huhuhu...xper xpe sharing is caring