Ini Wilayah Hijau: Jangan Jangan Jangan


14 February 2011

Jangan Jangan Jangan

 

Hari ni, Isnin 14feb2011

 

 

Uhhh, dah kena kerja. time kerja je ko lemah kan hany…time cuti beriya la ko.

 

 

Bila 14.feb menjelma, beriya lah ada yang bagi bunga, hadiah bunga la ape la kan. valentine la sangat kan. hari kekasih la sangat kan. baru kekasih derrrr…pastuh nak sambut jugak hari kekasih pada 14feb jugak…lain hari takleh ker?

 

 

nak senang kan,

sambut je hari kekasih tiap tiap hari.lagi seronok. ape ko nak buat pun boleh. hari ni nak sambut kt mcd, esok nak sambut kt secret recipe.pastu lusa nak sambut kedai mamak.sambut la ko sampai lebam.

 

 

pastuh kan,

hari kekasih…selalunya orang akan maksudkan kekasih la, yang mana tak de hubungan lagik. tak de hubungan lagik dah nak sambut beriya riya. baru kekasih derrrr….bila dah bersuami isteri baru seronok sambut.

 

 

hari ni sambut dalam bilik air, esok sambut kat dapur, lusa sambut kt kfc. perghhh lagi seronok.

 

 

hany ni memang la tak layak nak nasihat ke ape. ye lah diri sendiri pun tak sempurna kan, tapi ada hak hany untuk sama sama menyampaikan apa yang baek kan.

 

 

honestly,

buat mereka muda mudi yang beriya nak sambut hari kekasih tu, yang mana dah takleh halang dah, please la sambut hari kekasih tu just sambut jer. taknak la lebih2 kan. hany pernah baca kat 1blog, dia ada buat kajian…yang mana masa kes bayi dibuang berleluasa tuh, bila kira kira balek…kebelakang…kebanyakkan nya menjadikan hari kekasih ni sebagai hari membuat bayi. ye lah agaknya demi nak buktikan cinta sejati kan…ishhh mintak jauh la hai….

 

 

eh eh, tak moo bebel panjang2, kang orang muak…aperpun semoga muda mudi sekarang terbimbing ke jalan yang lurus ameen…

Komen
6 Komen

6 comments:

ardinihumaira said...

nak sangat bukti cinta.. g meminang.. hahaha :P kan kan kak

ozzy said...

salam..

Org muda mmg susah nak dinasihati.. apapun semoga anak2 & keluarga kita terhindar dr perkara sebegini.

mzhany said...

@dni
a'ah dni mcm dni n deen baru je lalui...kuikuikui...


@ozzy
ameen...sgt takot kan kalau melibatkan anak2 nih...tanggungjawab besar ibu bapa...

Norhafiza said...

betu tu hany..kita nasihat buang karen jek..deme wat donno gak..No pun ada baca kajian tu hany...kebanyakan yg buang bayi/lahir bayi tnp nikah adalah bulan merdeka dan bulan sambutan tahun baru tak terkecuali tarikh ni huhuhu...

Lady D'yot said...

umum dah tau takleh smbut valentine tu..dosa. meh ramai2 sambut maulidur rasul sok~

mzhany said...

@no
ha betol no, ada logik jugak kajian blog tuh no. umm mintak jauh la dari semua ni kan no. selamatkan la generasi kita nih...ameen


@ladydyot
jom kite putrajaya jom...sertai perarakan...