Ini Wilayah Hijau: Perempuan…


25 February 2011

Perempuan…

Hidup seorang PEREMPUAN, TIDAK LENGKAP sekiranya TIDAK MEMPUNYAI ANAK…


Habis,
dah tak der rezeki lagi, macam mana…jangan lah cakap macam tuh, terasa hati orang tuh…dah dia memang tak diizinkan ALLAH untuk mempunyai zuriat lagik…kecik ati member tu tau, seolah olah maksudkan hidup dia tak lengkap…


takperlah,
baek doakan macam ni kat dia….

“murahkan la rezeki dia ya ALLAH, KO kurniakan la zuriat yang sholeh dan sholehah buat dia…”


kan bagus macam tuh.ini tidak disakitkan hati orang tuh. berdosa tau buat orang sakit ati, kecik ati…dahla badan tak berapa nak kecik, korang pergi kecikkan hati dia pulak….


Alhamdulillah,
syukur ke hadrat ALLAH, kerana murahkan rezeki semua orang…ameen ameen….
Komen
10 Komen

10 comments:

munna said...

Bersabarlah hany... kak munna doakan hany cepat dapat baby ye...

kakak ipar kak munna pun macam tu.. dah 6 thn takde anak ... bila balik kampung je org asyik tanya... last2 merajuk klu balik kg duduk rumah je...

Diela Zaimi said...

emm biasela tu hany...mulut org kita tak leh nak tutup kan...kdg2 diorang terlupa yang rezeki diorang dpt tu datangnya dari Dia...kalo Dia tak bagi, takkan dapat gak...

me paham perasaan hany...yela kita manusia biase kan...kdg2 kita cuba sedaya upaya nak buat tak kisah...tp sebenarnya dalam hati hanya Allah yang tahu...mujurla ada teman mengadu...

ape pun me doakan yg terbaik utk hany dan diri sendiri...semoga kesabaran kita ni akan dibayar dgn rezeki yg tak ternilai...insyaAllah... ;)

Izan Ishak said...

sabar ye hany. Allah tahu apa yg terbaik buat hambanya. abaikan jelah cakap2 org tu. mana tau, sekali Allah nak bagi cam mamakembar3 tu...dpt kembar terus pun best kan~

kella said...

semua wanita yang belum berkahwin tentunya telah terset di mindanya apabila kahwin nanti nak punyai anak...
pabila berkahwin memang telah merancang mahu anak berapa orang.. nak ramai.. nak sikit..
tapi, sedarkah tak semua yang dirancang itu menjadi kenyataan.. kita cuma boleh merancang, namun Allah jugalah yang menentukan..
segala di dunia ini pun hanyalah nikmat sementara dari Allah..
Allah sahajalah yang mengetahui segalanya, dia pencatur yang paling bijak...
kuatkanlah hatimu hany..
InsyaAllah.. moga moga ada rezeki kita untuk kita punyai anak..
tak guna meronta, merintih sedih mengenangkan nasib tiada anak, tapi kita terus terus sahaja mendekatkan diri denganNya..
InsyaAllah.. kita akan tenang...
Allah sayang pada hambanya yang bertawakkal padanya..

take care hany.. :)

Fiza Amran said...

salam hany semoga makbul doa hany semoga hany mendapat apa yang hihajatkan....

nisa said...

Sabar Hany, ada hikmah untuk semua ni...teruskan berusaha dan berdoa..insyaallah ada rezekinya nanti..amin

syalinda johari said...

hany sabar kay.. doa banyak.. insyallahh

Diyana said...

mungkin apa yg diyana nak sampaikan ni,hany pernah dengar dah.tapi diyana tetap nak bagitau di sini..;)

Ujian yang kita terima adalah ujian yang Allah tahu tahap kemampuan kita untuk mengharunginya..;)..apapun,mari kita tawakal banyak2 pd Yang Satu demi kesejahteraan kemudian hari :).

Mimie said...

singgah jalan-jalan..
ye betul tu,doa yang baik-baik je la..

Norhafiza said...

No doakan semoga hany dan MZ dimurahkan rezeki..berat mata memandang berat lagi bahu memikul kan,.banyakkan bersabo ye hany..awal ari tu kwn No br dpt ank setelah 6-7thn berusaha..dapat tarikh 11.1.11 plak tu..ALLAH Maha Berkuasa..kira cuba ikhtiar sebaiknya..insyALLAH..