Ini Wilayah Hijau: Kini, semuanya kena buat sendirik…


07 February 2011

Kini, semuanya kena buat sendirik…

 

 

 

eh, harusla kan apa yang kita nak kena la buat sendirik.usaha sendirik untuk dapat kan…

 

 

ha, nak share dengan kawan kawan. hany ni dari dulu lagik ada 1tabiat kalau nak makan ni. ni cerita pasal nak makan buang mempelam. orang ganu panggil WOH PELANG, ore klate panggil pele PAUH. ingattttt jangan direct translate MEMPELAM, LAM kat belakang kepada loghat kelate, lain bunyiknya….PAUH tau ore klate panggil.

 

 

hany kan, kalau nak makan mempelam ni, selalunya hany tak kupas sendirik. ha inilah tabiat hany. kalau mak hany beli kan, selagi ayah or mak tak kupaskan, selagi tu hany pun tak makan. sebabnya hany malas nak kupas sendiri. hany rela tau tak dapat makan.

 

 

dan,

selalunya ayah hany la yang tolong kupaskan, anak kesayangan dia ni seronok, amek yang dah siap hiris masuk mulut, kunyah jer. heaven kan kan kan! harussslaaa ;) mak hany selalu tak layan sangat, tapi ayah hany memang akan sokmo kupaskan untuk hany.

 

 

kadang kadang, hany buat buat tanya ayah hany, nak makan pelam tak, ada pelam ni ha banyak…pastuh ayah hany pun layan la, ha nak la, bawak sini buah tu…padahal sebenarnya nak mintak tolong kupaskan.

 

 

tapiiiii….

sekarang hany kena buat sendiri. ayah hany dah tak larat, dah tak nampak sangat ;( …so dah tak boleh nak manja manja macam tuh. mintak suami buatkan pun suami tak nak. maka terpaksa la hany kupas sendiri pelam tuh.

 

 

040220114617

 

 

040220114618

 

Mintak MZ, hurmmmm langsung tak layan tau…mak hany siap cite la kisah hany dulu dulu, malas nak kupas sendiri, semua ayah buat kan…hohoho

 

 

ingatkan dapat simpati…idoknye eh…buat la sendiri MZ tak layan…

Komen
16 Komen

16 comments:

rATu kEBaYA said...

bab2 mengupas ni pun aishah malaslah.. selalu hubby yang kupas.. klu tak kupas alamatnya keringlah..

azzey said...

SEDAPNYA. MESTI MANIS TU KANNN...:)

ch@ said...

meleleh air liur, suka makan tapiii tak suka kupas. ini campur ngn sambal belacan, terangkat. ''abiii jom beli'' hahaaa.

mamaaizara said...

manjanya dia..
azi tak makan pelam..

Ena said...

alolor.. manjanya anak ayah nie.. heheheh..
ops! ena pun mcm tu gak.. kalo kat umah mak tu.. semua nak tunggu dah siap je.. hahah.. tp kat uamh sendiri tak de maknanya la kan.. sob3x..

munna said...

kak munna palig suka kupas buah pelam.. kupas banyak2 lepas tu simpan sekejap dlm fridge.. dah tu makan ...

qasehraihan said...

olo lo...manja upenyer dia..hhe

Norhafiza said...

same le kita hany...tapi sib baik gak Abang banyak yg tolong kupaskan hehe..tp klo anak nak Abang takde..sendiri bikin la huhuhu..yg kecil tu jenis pedal ayam No main koyak ngan tangan pastu pulun camtu je...jenuh la nk kupas cenonit tu...

syalinda johari said...

hhahahhaa..aku pun buat sendiri jaaa.. betuah la kalo en fendy tu nk tlg kupaskan...

misyamissyou said...

aaa..sedapnye kak..hehe sy pon ayah yg slalu kupas kulit pelam tu..hehee

Lady D'yot said...

sedapnya...nak tanya, apa maksud lam klu kt ganu?

d'anie said...

kat rumah ni pon, mak ayah bawakan buah pelam.
hany,,,tlg kupas !!! ;p

p/s : mcmne nk buat watermark pic tu yek..create sendiri ke

apak cikidong said...

hahahaahha nak kupas pun berkire... meh sini apak kupaskan.. cakap perkataan lagi satu tu kang kena tusuh mencarut plak.... wahahahahah

kella said...

terliur nye lah!
hany! haii.... lame doh dok singgoh sining! harapang semoge hany sihat2 sokmo hendaknya..
terima kasih gok sebab singgah2 rumah masa ketiadaan ku.. :)

do keep in touch! :)

ardinihumaira said...

suapkan dni!:)

mzhany said...

hehehe,
rupe rupenya ramai yang sama perangai dgn hany. huhuhu sama gang tak suka kupas mempelam...;)