Ini Wilayah Hijau: KEKASIH atau SAHABAT?


22 February 2011

KEKASIH atau SAHABAT?




Ahaaaa…
kali nih entri CINTA yer…dek tak dapat tengok TERIMA KASIH CINTA,mariii kita buat entri CINTA jer lah…janji ada CINTA.


cinta Allah

TIPU kalau cakap tak pernah bercinta. umm mungkin adalah yang tak bercinta, tup tup terus nikah kan…tapi mungkin tak ramai kan. apa yang hany nak highlight kan di sini adalah…antara CINTA HATI/KEKASIH dengan SAHABAT/KAWAN.


Pastinya semua orang mempunyai kawan kan, yer lah kita hidup di dunia nih, selain ahli keluarga kita, pastilah kawan kawan menjadi peneman hidup kita kan.ke hulu ke hilir, dengan kawan kawan kita tuh kan. saat suka duka…


but then,
ada la seseorang JATUH HATI pada mu. serius la melamar kamu untuk menjadi KEKASIH HATINYA. yesssss of coz la kamu teruja, terasa diri begitu glemer. dan bonuslink nya pulak…kamu memang meminati dia selama ini.ding dong ding dong….couple la kamu berdua….


saat saat indah bergelar couple…
waaa kalau boleh 24jam sehari nak bersama, kemana pun kau kan kubawab, ke hujung dunia kebintang kejoraaaa….


Ha,
tang ni lah yang tak ELOK nye. dek kerana terlalu dilamun cinta, semua nya dengan kekasih hati, semuanya! orang disekeliling kamu dah tak peduli. kawan kawan jauh sekali dah kamu nak hang out…semua nya dengan kekasih hati.


Pleaseee laahhhh,
JANGAN BEGITU wahai adik adik ku. katakan la kamu dah tak boleh ELAK sangat kan, terjebak jugak dengan CINTA nih. pleaseee jangan sia sia kan HARI MUDA MU dengan melayan perasaan CINTA dengan si DIA shj. hidup ini perlu REALISTIK. bukan sekadar di alam fantasi kamu.


ingat, walaupun dah ADA KEKASIH HATI. jangan sesekali kamu BELAKANGKAN KAWAN KAWAN. tidak semua benda, tidak semua perkara kamu boleh buat dengan KEKASIH HATI. seriusly, kamu pastinya perlukan KAWAN KAWAN. SERIUSSSS!!! jangan sampai kawan kawan larikan diri dengan sikap kamu nih…


friendship

Cuba bayangkan,
tetiba KAMU CLASH, ha ape korang nak baut dengan masa korang yang selama ni setiap masa dengan kekasih hati??? bukan ke alih alih korang perlukan kawan jugak kan. kalau ada kawan yang baik hati…mungkin la akan bergaul balik dengan korang, tapi kalau ada yang betul betul terasa hati…menjauhkan diri dari kamu…ha cuba jawab.


ok fine,
pleaseee jangan hidup dalam dunia fantasi. cubalah bahagikan masa tuh dengan semua orang…nanti dah jadi SUAMI, barulah kamu perlu SETIA, SENTIASA bersama lelaki yang bergelar SUAMI.


dan,
lelaki pulak, janganlah duk kongkong kekasih hati kamu, supaya bersama kamu jer….bagilah masa untuk masing masing dengan dunia masing masing….


hurmmm…
last but not least…dalam bercinta, ingat batas batas yer!


dah nikah kahwin ni pun,
hidup bermasyarakat masih perlu diterapkan…yang pasti jangan melepasi batas la kan. kita dalam dunia ni bukan hidup berseorangan…


** fuhhh, buat renungan bersama yer**
Komen
17 Komen

17 comments:

Siti Hajar Masri said...

setuju..dah kahwin kena bermasyarakat..kawan sgt penting juga..:)

~aSFaLiZa~ said...

lepas kawen ko nak bercinta, bercinta la puas2. jgn masa kapel mcm org dah kawen. lepas tu masing2 ke laut

qasehraihan said...

stuju stuju...hehe

SURIA AMANDA said...

betul3

nisyA said...

stuju dgn hany. Sya ade juga kwn2 yg lupa kwn bla couple.then bla clash,tehegeh2 cari kta blik. Sabo jelee

Fiza Amran said...

hmmm.. panjang nukilan hari nie..yup agree sebab tue org ckp nak cari partner sehidup semati nie yang boleh jadi kawan.. so unfair la kalau dah ada kekasih hati nak lupakan kawan..
p/s : hany meh arr subang makan red velvet jom..

nisa said...

bercinta sebelum perkahwinan tak mencabar, bercinta selepas kahwin sngat mencabar, sebab kita bukan saja mencintai suami kita, tp keburukan dia, kelebihan dia, keluarga mertua, dan sebagainya..

kella said...

haah haah, betul betul betul tu semua yang hany cakap...! bercinta biarlah berpada pada agar tak menyusahkan orang, jangan biar orang meluat sudah...

kita punya suami sekarang adalah seorang sahabat pada mulanya, kemudian menjadi musuh pula.. bertukar sahabat dan kemudian terus suami pulla...
cerita cinta yang takkan pernah terpadam...

wahida said...

ye...jgn kongkong sgt kekasih tu...nnt jadik katak bwh tempurung lak...

ozzy said...

Assalam..

Biasanya bila sedang dilamun cinta ramai yg tidak pedulikan nasihat org lain..bila dinasihati kata dengki & penyibuk tapi bila kecewa barulah sedar & percaya.

fiqkbe said...

=D

Amira Naddia said...

kekaseh penting, kawan pun penting. tak leh abaikan sahabat.
tp jgn sia2kn kekaseh. andai kate betul2 kawen??
kan dgn org itula kita akan spend time same2 sampai mati

pehh..pndainye la aku bermadah

misyamissyou said...

aaa..betul kak!kawan tu penting..nasib baik sy ade kwn2 yg best..

mzhany said...

@hajar
a'ah hidup bermasyarakat itu penting...


@as
ahaha terima kasih atas komen ko


@qaseh
yeahhh!


@lisa
a'ah kan lisa


@nisya
hurmmm ntah la nisya, mcm2 la haiii


@fiza
heheh betol panjang nih, siap taip dgn emo skali ;)
alaa nnti hany ke sana eh ;)


@nisa
a'ah betol tuh, byk benda kena fikir kan....


@kella
waaa kella nye percintaan ni unik tuh ;) alhamdulillahhh


@wahida
ahha betol gak kan, sbb dunia dia berdua tuh jer


@ozzy
waalaikummussalam, a'ah kan ramai yg tak sedar sbb duk asyik dilamun cinta ...


@fiq
;)


@amira
ye betol jgn siasia kn kekasih, tp sometime sesetgh org, sia sia kan dan lepaskn hidup serta pengalaman yg septtnye dia lalui sbb asyik sgt dgn kekasih...tp yer lah depend pd individu lah kan...


@misya
yesss dearrr...misya kena hargai semua yg ada disekeliling misya yer...misya kuat!!!

Hanis MY said...

wow wi! bestlah entri ni! stuju sangat dgn hany...

azzey said...

Setia dan kasih mengikut yg sewajarnya dan sepatutnya...:)

ardinihumaira said...

;) kawan penting jugak kan
hehe so suami kena paham isteri, isteri kena paham suami.. janagn suami isteri ambil kesempatan lak 'berkawan' kalo diberi peluang.. kan kan hehe