Ini Wilayah Hijau: “Tangkapan” dari kampong…


09 February 2011

“Tangkapan” dari kampong…




Alhamdulillah,
hari ni hany dah mula bekerja selepas 2hari bercuti. alaaa 2hari je kok. tak puas…ahahaha melampau…


semalam,
hany dan mz selamat sampai ke rumah jam 6petang. penat penat pun kami berkemas jugak. sebab hany tak suka tinggalkan semua barang2 macam tu, and then esok esok baru kemas. hany jenis, tang tang tu jugak kemas apa yang patot.


080220114733

ha,
inilah hasil yang dibawa balik dari kampong. ni pun ada yang hany dah kemas, tak snap pic. biasa lah kan, kata balek kampong, semua benda nak di angkut. dah tu, dua dua belah bagi itu ini, benda tu benda ni. takkan nak tolak, kecik ati pulak kan….


Kat rumah mak hany, hany amek:

1) beras 5kilo…ahahaha besh giler kan kan kan
2) paper
3) baju, kain pasang (ahaha patotonya anak yg belikan utk mak)


pastuh kat rumah mak mertua:

1) beli daging, hehe kitorang memang suka beli daging kat kampong
2) nissan
3) limau
4) kopok
5) makanan rapu
6) minyak masak
7) pinggan
8) mangkuk kecik buat isi budu MZ


apa lagi eh…hehehe semua nak diangkut kan. mak mertua hany dengan nenek MZ lak, suka bagi apa saja. ko cakap la kat KL ni benda ni mahal, ha jap lagik ko dapat la benda tuh. ahaha siap nak beli ikan selayang lagik 2kilo ok untuk bawak datang sini. ahaha seb baek la hany tak nak.


Ni pun hany lupa nak beli rempah rempah. hany tak cakap la kat mak mertua, segan owhhh semua benda nak kan. takleh la nak buat daging buku, rempah dah habis…ishhh…


ok laaaa…
selamat bekerja semua ;)


**beras memang hany amek dr rumah mak hany, sebab mak hany tak habis makan, yerlah makan ber2 dengan ayah je kan…**
Komen
7 Komen

7 comments:

azzey said...

Wah best nyer byk brg yg blh diambik nih..nak beras sikit....hi3..:)

ch@ said...

tapiii betulla hany, asal blk kampung je, tiba2 bonet kreta boleh penuh. hahaaa. padahal blk sana btl2 bagasi sebuah.

wida said...

wah..bestnya.bertuah sis disygi semuaorg:)

fiqkbe said...

nissan? batu nisan @ kereta nissan?

mamaaizara said...

beras kat sana sedap..

Norhafiza said...

banyak nyeeeeee....

mzhany said...

@azzey
ahahha itu ler, bagush punya anak menantu kan.;)


@cha
yer cha, stuju..mmg itu la yg selalu jadi kan...


@wida
huhu, semua anak menantu akan dilayan mcm ni wida...hehehe tp menantu yg ni sorg ni suke sgt angkut semua brg ;)


@fiq
owhhh nisan tu gula melaka tuh...yang manis tuh


@azie
a'ah dan tak kotor, maksudnya basuh2,3 kali dah bersih dah


@no
hehehe bukan selalu pun no ;)