Ini Wilayah Hijau: Apa nak jadi sekarang ni


31 August 2010

Apa nak jadi sekarang ni

 

Malaysia dah menyambut KEMERDEKAAN KE 53, ALHAMDULILLAH…semoga kemerdekaan ini akan kekal untuk selama lamanya…ameen…

 

 

Tadi, hany ada dengar akan seorang pemanggil di radio mane lopa laaa…dia wish selamat hari merdeka kepada semua rakyat MALAYSIA, dan ditanya oleh DJ, apa yang paling pemanggil gembira sempena merdeka kali nih….

 

 

“saya gembira kerana berada di Malaysia yang aman damai, berbanding sesetengah negara yang kucar kacir, berperang”

 

 

Alhamdulillah jugak kan…

 

tapi,

pernah kah kita terfikir, memang kita tak nampak peperangan di negara kita, kita tak nampak penjajahan di negara kita….

 

 

TAPI…

perasan tak sekarang nih, banyak masalah SOSIAL semakin berleluasa,

 

 

penghinaan terhadap kaum itu la, ini lah semakin ketara….

 

 

penghinaan terhadap MALAYSIA sendirik, yang mana umum ketahui, apa yang negara jiran lakukan terhadap JALUR GEMILANG kita….

 

 

Ya ALLAH,

KAU selamatkan, serta lindungi kami di BUMI MALAYSIA ini ya ALLAH…..ameen….

Komen
3 Komen

3 comments:

Amir Izzat said...

amiin...

itu la ...negara je yg merdeka..rakyatnya idak..masalah sosial..hihs..macam-macam lah..

sahsiah diri kena bentuk dulu..kan?

misyamissyou said...

yep kak..rakyat negara ni masih tak merdeka fikiran dan peradapan..hmm

ardinihumaira said...

Amin..

salam kemerdekaan sis ;)