Ini Wilayah Hijau: Terawih Pertama


11 August 2010

Terawih Pertama

 

 

Alhamdulillah…

syukur ke hadrat ILAHI, kerana di izinkan NYA bagi kami untuk menunaikan Solat Sunat Terawih bersama sama umat muslimin dan muslimat…alhamdulillah….

 

 

Surau area taman kitorg tidak la besar mana pon. tapi alhamdulillah lengkap dengan segala kemudahan. dan semalam, alhamdulillah ramai yang datang menunaikan solat sunat terawih.

 

 

sampai melimpah ruah ke bahagian tempat letak kasut lagik. alhamdulillah. surau ni jugak dilengkapi dengan ekon, so idokler panas sangat kan. hehehe…banyak jugak aktiviti yang diadakan di surau nih sempena ramadhan nih. InsyaALLAH, mana yang sempat hany join akan hany join laaa….

 

 

surau nih adakan sebanyak 8rakaat jer, diikuti witir3rakat pada hari bekerja, manakala hari minguu ikut pada imam la. itu yang diberitahu semalam.

 

 

dan Alhamdulillah jugak,

ramai budak budak yang sama sama menunaikan solat sunat terawinh semalam. ALhamdulillah, latihan untuk mereka.

 

 

hany solat bersebelahan dengan seorang makcik yang agak uzur. dia berdiri pun macam ruku’ je, tapi masyaALLAH, kuat kudratnya, mampu buat solat sehingga ke akhirnya. kagumsss sangat, dalam hati, kalau makcik nih mampu takkan la hany yang sihat anggota badan nih tak mampu kan…

 

 

**semoga di beri pelunag untuk memanfaatkan ramadhan ini dgn speenuhnya…ameen**

Komen
8 Komen

8 comments:

ardinihumaira said...

;) best kan pegi terawih

suzzsuzie said...

InsyaAllah nak gi terawih bila dah boleh pose nnti

suamihanyisterizuki said...

dni, huhu beshhh mlm ni dni g eh...

kaksue dah raya ker?huhu

Jemari Seni said...

Selamat berpuasa Hani...

kella said...

alhamdulillah.. kita pun syukur sangat hany! syukur dapat setel yg pertama, harapnya yang seterusnya pun ok juga!

apa buka nanti ni hany? masak ke? :)

suamihanyisterizuki said...

js, selamat berpuasa

kella, a'ah masak...MZ suruh masak gak..huhuhu no excuse...kuikuikui

syalinda johari said...

hanny, selamat berpuasa, best kan surau tu..

ko haruslah kena masak, tu ha..dapur letrik dh ada.. ketung ketang kat dapur la ko ptg ni. heeee.. aku suh fendy tapau jaaaa.. kekekee..apa la yg dia nk tapau ptg ni.

suamihanyisterizuki said...

a'ah linda, beshhh...

waaa, ngko, baekksslaaa daku igt daku ada dapur..ahahaha...

sonot r ngko, seme fendy buat...huhuhu