Ini Wilayah Hijau: CENDOL


19 August 2010

CENDOL

 

Teringin lak nak makan cendol,

dah beli cendol beberapa hari dah, tapi tak buat buat lagik, tak makan makan lagik….

 

 

semuanya di beli dari JJ yer…

JJ tuh adalah kedai runcit hany…waaa kaya ngko hany. tapi alang alang dah pergi hari tuh, sekali kan beli semuanya…

 

 

180820103276Cendol Afdal, tak de yang lain dah…yang ni je HALAL…

yer la kan AFDAL gituh….produk malaysia ok!

 

 

180820103277kalau kat kampong, lain dianye cendol, maybe buat sendirik kot.hehehe

 

 

180820103274Santan…hany suka guna SANTAN KARA.

 

 

180820103275Gula Melaka. kami kat GANU panggil NISAN.

hiris hiris NISAN nih, pastuh masukkan dalam santan tadi.

kacau kacau kacau smpai sebati dengan santan.

 

 

Seterusnya,

masukkan cendol tuh kedalam santan takpun santan ke dalam cendol, mana mana pon boleh. tambah kan beberapa ketol air….nak tambah aiskrim pon okeh….

 

 

 

taraaaa….

-

-

-

-

-

180820103278eh mana cendol nih…ahahahaa semua nya hijau ok, dgn watermark skali hijau….

 

 

 

**tak puas hati sbb cendol dia rasa lain macam jer**

Komen
2 Komen

2 comments:

mizz sue said...

adehh...trus pedih perut tgok cendol akak tu....

suamihanyisterizuki said...

huhu sue nih...hehehe rindu la cendol mak buat...uuuu