Ini Wilayah Hijau: Ke”BESH”an Rumah Kechik ;)


03 August 2010

Ke”BESH”an Rumah Kechik ;)

 

 

 

 

Ha,

kali nih nak cakap pasal kelebihan rumah kechik…ahahhaa macam paksa rela je kan…almaklom ler rumah skrg kechik dari rumah dulu. xpe xpe positip….

 

 

1) KURANG RASA TAKUT

hehehehe,

dah umah kechik kan, INsyaALLAH…kurang sket rasa takut tuh, nak plak setingkat kan…lagikla tak rasa sangat takotnyer tuh. tapi kalau dah dasar penakot camner?

 

 

2) BOLEH MERAYAP KE SETIAP INCI RUMAH

maksudnya,

konpem r, semua tempat dalam rumah tuh akan dilawati dalam sehari. ye r, dah itu je yang ada kan. balek keje, letak brg kt ruang tamu, masukbilik, solat, g dapur. pahtu bilik 1 lagik utk iron bj, 1 lagik bilik jadik stor sementara, pegi gak bilik tuh carik barang. ha jadik semua sudut rumah di jelajah. hehehehe….

 

 

3) NAK JERIT SENANG

rumah kechik nih, duk dapur…pastu tetibe nak panggil suami suruh tolong ape2 yg patot, upkan volume pd skala 2 dah cukup utk suami dgr, walaupon suami dlm bilik tido…knpem tak aman punyer…nak nak suara hany kan. selagi tak datang selagi tuh berbunyi….umah beso cuku ker volume 2???

 

 

4) SENANG NAK KEMAS

hehehe, harusla kan. nama pon rumah kechik. penat berkurang, masa yang di ambil pon kurang. pastuh umah yg kechik itu dibahagi dua lak kawasan utk dibersihkan…lagikla sronok…;) penat pon kureng….

 

 

hehehe,

ok dah itu jer…malashhh nak fikir dah….

Komen
3 Komen

3 comments:

littlehumblelynn said...

hany

sama ler umah baru nih..kecik sikit..jenuh si kecik nonet tuh merayap cari mama dia..cepat jek jupe..

mrs.ecam said...

umh aku pong kecit jek tp syukur alhamdulillah sekurang2nyer ade umh....n plg ske snang nk ngemas...nyapu pong leh buat ari2 sbb sket jek tmpt yg perlu d sapu...hikhik

suamihanyisterizuki said...

lynnn...hehehe melekat je la si nonet tuh ngn mama dia eh...

ecam, a'ah betol sama mcm MZ ckp seb baek ade umah...hehehe, itu la kelebihan umh kecik xfenat sapu umah..