Ini Wilayah Hijau: Kain Telekung untuk solat


16 August 2010

Kain Telekung untuk solat

 

 

 

Bila sebut kain telekung, harusslaaa pakaian untuk kaum wanita menunaikan solat…

 

 

Sebenarnya macam ni, weekend baru nih, hany basuh la semua telekung hany…sekali hany perasan…EH, INI JER KER TELEKUNG YANG AKU ADE???

 

 

kat rumah ada 2pasang, sepasang utk solat 5waktu, sepasang lagik hany guna utk solat terawih. pastuh sepasang letak dalam kerete, sepasang lagik tinggal kat SKUDAI sebab selalu ulang alik sana. dan sepasang lagik hany wakaf kan ka topish.

 

 

yang hany duk berfikir, kat rumah ada 2pasang jer? katakan la orang datang kan, eiii tak seronoknye…ada 2pasang jer….Ya ALLAH, apa nak jadik…baju lain banyak kan….

 

71791106_2-Pemborong-Telekung-Sembahyang-dan-Baju-Sulam-Bukit-Tinggi-Kuala-Lumpur

syoknya, kalau kat dlm almari ade mcm ni…wuuuu

pic from google

 

 

 

**erkkk jom usha kat online shopping ;)**

Komen
3 Komen

3 comments:

Liza said...

setiap kali masuk ramadhan, masa tu liza akan tukar telekung skali dgn anak2, best ada tradisi cam nie...macam baju raya ler beli stahun skali kan

suamihanyisterizuki said...

umm betol gak kan liza...tengkiu liza kongsi cara liza...maybe bley di praktikkan jugak...

IbuDhira said...

bagus la cara liza tuh...boleh la kami amalkan utk memeriahkan lagi sambutan ramadhan tiap2 tahun..kan hany..