Friday, August 6, 2010

Hargailah Isteri anda…

 

Mulianya seorang isteri disisi Allah...


Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.

 

 

Beruntungnya seorang wanita sebab dia ada rahim, oleh itu dia bekerja dengan Allah SWT...... jadi 'kilang ' manusia.

 

 

Tiap-tiap bulan dia diberi cuti tetapi bergaji penuh...7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib Solat tetapi Allah SWT anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

 

 

Cuti bersalin juga sehingga 60 hari ,
Bila dah bersalin tu, susukanlah anak...jgn takut "kendur" atau menggelebeh pulak..si suami pulak, jangan lah berebut dengan bayi untuk menyusu pulak…

 

 

Satu lagi berita gembira untuk wanita,... Sepanjang dia mengandung Allah SWT sentiasa mengampunkan dosanya, Lahir saja bayi seluruh dosanya habis. Inilah nikmat Allah SWT  beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak?

 

 

Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki. Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki, juga bukan dari tapak kaki. Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu (lelaki), lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita, dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.

2 comments:

ardinihumaira said...

perempuan nalurinya ingin dihargai.. kan kak.. huhu.. teringinnya nak kawen. ehhh ehhh ayat gatai.. lariksss

Rohani Hashim said...

a'ah dni...sabor yer dear...masa awk akan tiba nnti. skrg setelkan blajo yer...itu penting tuh....

~TQ Dear~

Followers