Ini Wilayah Hijau: Asmaradana Episod 22


28 April 2010

Asmaradana Episod 22





Eiii bengang sioootttttt....


owhh sowiii yer...pemulaan yang menyakitkan hati...si Mimi dan Amran dah nak pindah keluar dari rumah dorang tuh...korang tau tak kenapa? sioootttt la...Amran boleh pulak menghasut Mimi dengan memberitahu Mimi bahawa Azizah menggoda Amran....waaa hellloooo ko tuh yang goda dia ok...


pastuh plak, si Mimi siap dah warning kat Azizah...jangan nak goda suami dia lagik...kalau tak mimi akan bertindak. Dan si Mimi pulak dah bagitahu Amran yang Zizah, bekas kekasih Amran, isteri si Fariz tuh yang Azizah cuba goda Amran.waaa naseb baek si Fariz tuh, percaya akan Azizah...fuhhh lega sioootttt...;)


dan Alhamdulillah...
Amran percaya Zizah dan dia dah nasihatkan Mimi...
"Abang jaga isteri abang, mimi jaga suami mimi"


pada satu malam, mimi keluar mencari suaminya...hahah macam kelakar bini carik suami, macam mak carik anak tak balek balek lagik, padahal dah kul12 malam. dan akhirnya mimi telah ternampak dengan mata dia sendiri, Amran dengan perempuan lain...mesra mesraan...pastu, dah subuh baru amran sampai...apa lagik. mimi pon membebel laaa...ha ngko sekali amran naek hangin...lantas dia memukul mimi...shottt jantan hapa kah in...nauzubillah mintak jauh.


siang harinya di pejabat,
si amran siap memberi salam bermuka manis berlagak tak de ape ape berlaku...mangkok betol.


owhh yer, si zizah dah bersalin anak kembar pulak dan dah habis pantang dah. mimi akhirnya datang melawat, pastu menceritakan segala galanya....

"bukan salah kak zah ka, amran masih mencintai kaka zah"
"kak zah tak pernah goda amran kan, tapi mimi salah sangka"



dan, zizah sengal...
pergi ke opish amran...adoiilaaa sengal betol. 
"Tiada siapa yang dapat pisahkan saya dengan fariz"


si amran lak cakap,
"hanya maut dapat pisahkan kamu"
ahhhh, mesti amran nak bunuh si fariz nih.aaaahhhh tetiber emo emo emo....

Seterusnya, ampon ye asyik tak bersambungan citer nih...Fariz dan ayahnya terlibat dalam kemalangan. ini kerana brek kerete mereka telah rosak...so korang bley expect la kan sape yang rosakkan brek tuh kan? AYAH Mimi yang jugak bapak mertua zizah telah meninggal dunia. dan mimi di sahkan mengandung 2bulan...


dan Fariz,
berada dalam keadaan koma...pendarahan yang teruk di kepala...;(



Komen
2 Komen

2 comments:

IbuDhira said...

hadoi2..patutla aku tengok muka mimi bengang semacam smlm..amran nye pasal la nih! huh..

menjadi ek dia berlakon...hebat2..

suamihanyisterizuki said...

yeaaay!!! rin tengok semalam...hehehe slalu xsempat tengok kan...