Ini Wilayah Hijau: INDAH WATER


27 April 2010

INDAH WATER



Ape yang terlintas di benak fikiran korang bila dengar, terbaca INDAH WATER??? bau busuk? shit? hany lak terbayang akan kaler HIJAU & BIRU hahaha, yang mana tidak la kena ok...;)


ni, nak citer kes Indah Water pulak nih...hari ni hany terima bil Indah Water, IWK senang sikit pendek. dari luar dah tau dah surat amaran, sebab dah warna merah dah. lepas tuh, ni bukan first time okeh...fine, hany bukak laaa, ha hamek ko, bil dah cecah berapa ratus...

ko tengok sampai 400++ bil nyer....


ai duduk umah ni br 6bulan, so i bayar amaun ni jer l


oklaaa, hany malash la nak hangin2 kan...bukan masalah kita pon, tapi ikot logik kan...cube la fikir sikit... sebulan 8hengget jer...ishhhh jangan la berkira, cube fikirkan apa yang IWK buat untuk kita semua...tak tahu laaa hai apo nak dikato lagik kan....


walaupon bukan hany kena bayar, tapi sakit hati bile terima bil camni....tak tahu la nak cakap ape. kite kena la tahu tanggungjawab kita. kita gune kete, bayar bulan bulan boleh kan, ini yang kita duk buang tiap tiap hari, isshhh kan di sebut semua geli geleman...patotla orang tua zaman dulu, melepas dalam air jer...ahhaha sungai dowhhh...


ni kat bawah nih, info hany amek dari IWK



PEMBAYARAN BIL PERKHIDMATAN PEMBETUNGAN
Untuk kemudahan anda, pembayaran bil pembetungan boleh dijelaskan seperti berikut:-
Menggunakan Sampul Surat Setem Pra-Bayar IWK bagi pembayaran berbentuk Cek, Kiriman Wang atau Wang Pos. Sila pastikan anda menulis NOMBOR AKAUN PEMBETUNGAN anda di muka belakang Cek, Kiriman Wang atau Wang Pos.
   
Pejabat-Pejabat & Ibu Pejabat IWK di Aras 1-4, Blok J, Pusat Bandar Damansara, 50490 Kuala Lumpur bagi pembayaran secara Tunai, Cek, Kiriman Wang atau Wang Pos. Tel. 03-27801100.
   
Perbankan Internet
  www.Maybank2u.com.my. bagi pemegang akaun Maybank sahaja
www.cimbclicks.com.my bagi pemegang akaun CIMB sahaja.
www.mbfcards.com (MBf "Click n' Pay") bagi semua pemegang kad kredit Master
www.rhbbank.com.my bagi pemegang akaun RHB sahaja.
www.pbebank.com bagi pemegang akaun Public Bank & Finance sahaja.
www.AmOnline.com.my bagi pemegang akaun AmBank sahaja.
www.bankislam.biz bagi pemegang akan Bank Islam sahaja.
www.eonbank.com.my bagi pemegang akan EON Bank sahaja.
www.posonline.com.my
 
Kaunter Pembayaran (Tunai Sahaja)
  Pos Malaysia
Bank Simpanan Nasional
AmBank
   
Kaunter Pembayaran (Cek & Tunai)
  Public Bank & Finance
Maybank & Mayban Finance
Bank Islam
EON Bank
Pejabat Unit Indah Water
   
Mesin Juruwang Automatik (ATM)
  Public Bank & Finance
AmBank
RHB Bank
   
Perbankan Telefon
  Maybank & Mayban Finance (Kawanku Tel: 1-300-88-6688)
Public Bank & Finance (Tel: 03-2163 9000)
MBf "Call n' Pay" (Tel: 03-2167 7600)
   
Pemindahan Dana Secara Elektronik
  Pembayaran melalui akaun Maybank (Ampang Park) : No. akaun - 514057242404
 
Nombor Akaun AmBank untuk IWK
  AmBank Pusat Bandar Damansara - 2292022000083 

Komen
3 Komen

3 comments:

Nor Aishah said...

byk nyer.. org yg sebelum ni duduk tak bayar ke? ni rumah sewa ke sendiri?

suamihanyisterizuki said...

a'ah aishah, org sblm ni xbayar. seb baek umah sewa...kalu umah sendiri harusss g campak bil nih....

Nor Aishah said...

nape org suka bagi bill tu ada tertunggak ye.. padahal rm8 je sebulan.. bukannye rm 800 kan