Monday, April 19, 2010

My Version of Grooming Tips



Berdandan? Mendandan? (ade ker perkataan nih)..Andaman? Mak Andam? hahaha merepek dah yer...


Berdandan...
maaf ya, hany rasa hany adalah seorang yang tidak pandai berdandan nih...sungguh tidak pandai yer. rasanya kalau kahwin kena berdandan sendiri...mau yer hany upah fotographer tu touch up muka guna photoshop jugak...bukan amek gambar jer...


Bila sebut berdandan ni, mesti hany terbayang akan bibir yang merah bak delima...pipi plak halus kemerah merahan dengan blusher, bulu mata lentik dek maskara, bulu kening pulak wauuuu hitam pekat...wauuu mesti sesiapa yang terpandang akan terpegun kan...tapi, hany sah sah la tidak pandai sangat...hany?

- Lepas dah siap mandi cuci muka, hany tak de sapu ape2 pon, terus hany tempek ngn bedak ;)
- Pastu, hitam kan sikit kening yang tebal nih, dengan eyebrow yg tak berjenama pon...
- Pastu lagik, sapu kan sikit eye-shadow...selalunya warna basic sahaja, coklat hahah warna selamat...
- Then, hany calitkan maskara pada bulu mata hany yang dah lentik ini (wooo perasan yer)
- Selepas itu plak, hany sapukan sedikit blusher...owhh ini hany letak sikit sahaja, sebab tak berani sangat  
   takot merah sgt...
- Last sekali, lipstik...hehehe daaa siapppp.


Tapi kan kawan kawan semua,
rasanya semua orang pastinya tidak terlepas dan pastinya akan menggunakan deodorant. ye tak? wooo sechanteq mana kamu berdandan, tapi sekiranya badan berbau...fuhhh tidak sanggup di teruskan laaa... Bagi hany, Adidas Action 3 lah pilihan hany. yer bukan sahaja baunya yang wangi...malah bau itu kekal sepanjang hari. maka tidak usah bimbang sekiranya melakukan aktiviti lasak...kerana bau badan kamu pasti kalah dengan bau Adidas Action 3.

 Oren itu yang hany gune...beshhhh..

Sebelom menggunakan Adidas Action 3, hany pernah gunakan jenama lain. Bukan tak elok, tapi hany macam kurang yakin, bila tengahari jer, hany dah mula merasakan seolah olah badan berbau...owhhh sangat rimas yer kawan kawan...tapi dengan Adidas Action 3 nih, honestly hany rasa segar sampai ke petang. walaupun petang kekadang lewat petang, bau Adidas Action 3 masih segar. inilah yang buatkan hany yakin dan terus menggunakan Adidas Action 3.


Jadik sekarang, walaupun berdandan tidakla sechanteq maner, tapi hany yakin serta bersemangat kerana hany tahu dan sedar hany bebas dari bau yang tidak menyenangkan. Dengan semangat dan keyakinan, muka pon terserlah keceriaan, selagi kita ceria, berdandan ala kadar pon sudah cukup menawan hati yang memandang..kan!!!!


see, mereka juga yakin..;)









Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS


2 comments:

Lady D'yot said...

Ohhohooo..sy pengguna setia Nivea~

Rohani Hashim said...

huhuhu...

mane mane pon boley, depend pada kamoo yang memakai...tapi akak memang ngam ngn adidas...but sikit mahal laa...;)

~TQ Dear~

Followers