Ini Wilayah Hijau: Tukang Sapu & email


26 November 2010

Tukang Sapu & email

**from mail””

Seorang wanita memohon jawatan tukang sapu di MSC Cyberjaya. Pegawai di situ telah mengadakan temuduga dan meminta wanita itu menunjukkan caranya membersih lantai.. Lalu dia mengatakan


“Anda diterima bekerja, berikan email anda, kami akan mengirim maklumat yang diperlukan.???


Wanita itu menyatakan yang dia tidak memiliki komputer dan juga email. Penemuduga terus mengatakan bahawa tanpa email.. wanita itu tidak boleh diambil sebagai pekerja.


Wanita itu menerima keputusan itu dengan rasa kecewa dan hanya memiliki RM10. lalu dia pergi keSupermarket terdekat dan membeli 10 kg sayur. Lalu dijualnya sayur tersebut dari pintu ke pintu dan habis dalam masa 2 jam saja. Dia mendapat untung sekali ganda.. Lalu diulanginya kerja tersebut dan menjadikannya sebagai pekerjaan tetapnya.. Setelah beberapa waktu.. dia mampu membeli Lamborghini dan mengembangkan perniagaannya dengan membuka beberapa supermarket di sekitar Kuala Lumpur.


Suatu hari.. dia terlintas untuk mengambil insuran untuk diri dan keluarganya.Dipanggilnya penjual insuran datang kepejabatnya??? Setelah bersetuju…Penjual insuran berkata..


“Minta email Puan…“

“Oh.. maaf saya tidak ada komputer dan email” jawab wanita itu.


Penjual Insuran terkejut dan berkata

“Aneh.. Puan mempunyai perniagaan yang besar, tapi tidak mempunyai komputer dan email. Bayangkan apa yang Puan boleh lakukan jika Puan memiliki komputer dan email.???””


Wanita itu menjawab: “Jadi tukang Sapu di MSC Cyberjaya”...
Komen
3 Komen

3 comments:

Amirah Yusof said...

hahaha..apa ke lurus sgt =)

noor said...

di balik yang tersurat pasti ada yg tersirat

Norhafiza said...

tingat citte PAPADOM..pak saadom nk beli moto beso tp pakai baju tukang kebun..atas bawah tokey kedai tu tengok..skl tunjuk kad mmmmmm...baru tauuuu...
tp rasenye xde kaitan ngan entri hany kot...just nk mengomel je hehehe..