Ini Wilayah Hijau: Cucur/cekodok orang bekerja… ;)


14 December 2010

Cucur/cekodok orang bekerja… ;)

 

 

 

eh, kenyataan di atas (tajuk entri nih), bukan hany yang cakap tau, sepupu hany jugak yang cakap…hehehehe…

 

 

Sebenarnya,

ni masuk kali ke2 hany beli cucur segera nih, hehehee almaklom ler, selalunye buat secara manual jer kan, campur tepung, telur, bawang, goreng kaluuu…

 

 

121220104157

yang segera nih,

masuk air kacau2…ha sudah boleh goreng…cuma perlu pandai campur air jer untuk tak jadik keras atau lembik kan. sepupu hany terkejut sebab hany baru pertama kali gune yang segera nih….

 

 

dia cakap dia selalu jer gune.

almaklom ler, hany nih, kalau MZ tak nak maka tak beli la…kan tak makan plak kan…hurmmm ni pun MZ suruh try…so try la kan…

 

 

121220104158

 

121220104159

 

hany tomato, MZ sos cili….

hehehe hany tak makan sos cili sangat, pedasss….

 

 

**cucur adabi nih, ade tak yang perisa coklat eh? rasa macam pernah tengok tapi setakat nih, tak de lak…pergi giant takde, pergi JJ takder**

Komen
10 Komen

10 comments:

noor said...

yg beli nih bila kita goreng cantik jer bult2 kan..

Cik SHiNJU said...

Salam...

Pernah makan mase p camping aritu..
Sedap dan mudah disediakan... :)

Oasis said...

Sampai skrg saya tak pandai buat cokodok walaupun yang segera punya. Tak tau cam ne nak bentukkannya tu...

fazilzura said...

dap nye...

yg jnsi ni xdak perisa choc...

brown19 said...

yg lemak manis tu favourite sy!!! sodap!

Norhafiza said...

mmm lapo la plak time2 cenggini..huhu..rasanya dh 6thn No xrasa cekodok ni sbb seingat No masa mula2 duk sini No beli...sedap juge hehehehe..

RedBerry said...

Waaahhhh sama la kita! RedBerry suka beli cucur lemak manis tuh. Sodap. Kalau tak pun Cucur ikan bilis. Cucur udang tak brapa sgt. But for sure nih la makanan petang2 esp time hujan. waaahh best.

syalinda johari said...

aku mmg pakar kalo cucur adabi neh.takdok lagi rasanya perasa coklat. kakakaka

Fiza Amran said...

buyat buyat cekodok dier... mesti sedap... hmmm.. len kali letak la resepi cokodok sendiri.. heee

mzhany said...

@noor, ha betol elok je dia jadik bulat2 kan...


@cikshinju, a'ah sedap dan memang mudahhh disediakan


@wadi, alahai wadi..nanti ler hany buat tutorial buat cekodok...hehehe


@zura, owhh xde eh perisa coklat...patot ler tak jumpe...


@ain, yg lemak manis tuh hany tak try lagik...besh eh...ok nanti la cube


@no,wow lamanya tuh no, dah 6thn tuh..huhu cayalah no buat sekodok sendiri...


@berry,a'ah yg cucur udang mmg xbesh sgt, yg lemak manis lak tak try lagik...


@linda, ahahaha xpe faham faham, aku duk terbayang hang buat cucur dibantu oleh iris...fuhhh mesti gamat jer...;)


@fiza, a'ah memang jadik bulat bulat...ok lenkali hany letak sini k...;)