Ini Wilayah Hijau: Review versi hany: Hantu Kak Limah Balik Rumah


14 December 2010

Review versi hany: Hantu Kak Limah Balik Rumah





Cerita seram kedua yang hany tengok di panggung wayang. Hantu Kak Limah Balik Rumah atau HKLBR, panjang bebenor tajuk nye yer… arahan Mamat Khalid, kategori UMUM.

Hantu Kak Limah Balik Rumah 

sejak dari awal promosi HKLBR ni,
memang hany membuak buak la nak tengok…siap janji janji lagik ngan MZ nih. sebabnya???

1) Mamat Khalid punyer cerita…besh besh citer dia

hantu kak limah balik rumah

2) sebab ada kaitan dengan cite Zombi Kampung Pisang…ahaha berapa kali dah tengok cite zombi tuh…setiap kali ada ulangan kt astro, pasti hany tengok…

3) juga sebab ada awie yang kechek loghat perak tuh…suke benor la hany tengok masa dalam cite zombi kampung pisang tuh


tapiiii,
hany bengang dengan diri sendiri. dek terlalu excited nak tengok HKLBR nih, hany sanggup carik thriller kat youtube, tengok the making HKLBR nih akt astro….sudahnya hany rasa tak berapa seronok sebab, masa tengok tuh, hany dah bleh agak pasnih ape…sebab dah tengok thriller kan….jadi gelak tuh tak beriya sebab dah gelak sakan masa tengok thriller tuh….benciiii arrrr….


HKLBR nih lagik banyak gelak compare to NGANGKUNG la….banyak adegan dan dialog yang menggelikan hati….nak nak dialog nih
“ce crite ce crite” ahahha, korang yang tengok sure gelak kan…;)

5197516633_473cd5697c masa ni la dorang start cakap ce crite ce crite


jalan cerita pulak, lagik besh la NGANGKUNG…hurmmm HKLBR nih…kite boleh agak tau…utk certain part la….contohnye beberapa penonton dalam panggung yang hany tengok, boleh agak si CIK NIN tuh sebenarnya dah MENINGGAL…si AYU tuh jugak hantu….huhu…mungkin jalan ceritanya agak direct la kan….


tapi, HKLBR nih bagi hany takde adegan yang membuatkan hany tutup mata sepanjang menonton…hehehe….


HKLBR nih, banyak perli industri perfileman Malaysia serta sedikit pasal politik kot bagi hany….huhuhuhu, cube la tengok sendirik…


dengar cerita,
hari pertama tayangan dah mencecah 1juta yer…haaa mungkin boleh sampai 40juta? ahahah amponnn DR ;)


DR, cuba fikirkan kenapa ramai yang pergi menonton filem HKLBR nih…cuba cuba….bayangkan hari ke4 tayangan hany pergi tengok, jam 4-6…tapi masa hany amek tiket sebelum jam4….tayangan untuk malamnya sudah FULL…itu hari ke4….dan dengar citer dekat mana mana pun macam tuh…bukan kat alamanda jer….


antara babak yang hany suker:

1) awie yang baru balek ke kampung pisang, yang bersebelahan rumah dengan KakLimah, menegur KakLimah yang sedang dudk tepi tingkap…”tak tengok akademi fantasia ke kak limah” ahaha, maghrib maghrib tegur macam tuh, dahtu plak kaklimah rambut mengerbang….


2) babak johan menegur kaklimah yang bertenggek dekat kubur…johan mengajak kaklimah tumpang dia…pastuh kaklimah plak bleh nyanyi lagu enjit enjit semut, sapa sakit naek atas….pastuh johan bleh cakap, “seksi plak kak limah dalam gelap ni yer” ahahah sengallll

26183_105281669510434_105280796177188_56420_2366147_n

3) babak awie nyanyi lagu CINTA KRISTAL…fuhhh layannn siootttt


4) babak johan dan yang naek wheel chair tuh…menari sambil ikot rentak lagu ape tah masa dalam rumah awie…bersungguh benor…

5) adegan bomoh bomoh yang dalam usaha nak berubat untuk mengembalikan keamanan kampung pisang…lawak jugak…pahtu ada bomoh kechek kelate…
“mano mano hok ado kecing manih, daroh tinggi, sakit jantung, gout, g duduk jauh g…kelik pun xpo”
Hantu Kak Limah Balik Rumah4


tapiii, sedang enak menonton kan, sesekali hany terbau bau yang busukkk tau, busukkk weihhhh…hany sengetkan kepala kat kepala MZ, xper weih HALAL kitorang nih…dan MZ pun sengetkan jugak kepala dia…hany sikit hairan laaa…sebabnya MZ jarang mcm tu kalau tengok wayang…dia jenis tak suke melekat melekat nih…


owhh, malas menaip sudahhhh…korang ada yang nak pergi tengok tuh, pergilah…ok cerita nih…


“sebenarnya, Kak Limah tuh bukan hantu….tapi adalah GILA, dan terlepas dari wad gilerrrr, balek rumah dia…pastu mengacau ngacau lak orang kamponu pisang nih…ahaha tak surprise kan…kate review kena ar bagitahu ;)”


bila cerita dah habiskan…tetibe MZ bersuara…
“aduhhh busuk la bau mulut orang sebeloh b nih…busuk bangar…setiap kali gelok waaa bau busuk…sekali gelok waaa bauuu…dok fokus tengok citer…”


laaa, patot la dia dekatkan diri dengan hany….ishhh potong betol laaa…


korang, january nih ade citer KONGSI, Lu Langsi, Lu mati…SAM SAHEIZY berlakonnn, waaa mau tingok wehhhh…SAM kechek kelate woooo….


** tak kesah orang nak kata hany ni minat benor cerita melayu….tak kisah laaa…janji enjoyyy kan…bukan semua filem melayu kie nih tak bermutu yer**
Komen
9 Komen

9 comments:

apak cikidong said...

best nih!

ch@ said...

huye-huye, nak tengok la nanti ajak mrABi giii. hany tlg jaga oni leh tak? wakakaka...

mzhany said...

@apak, heheh ajak cikidong mesti besh ni apak


@cha, jaga oni? waaa besh nak nak...meh sini meh...

Norhafiza said...

aloooo..sian hany ngan MZ duk seblah org tu..No ngan Abang kena masa kami nek bas trg-kb..duk depan lak apek tua sepasang..maaak ai..bau kepala dia betul2 menusuk di kalbu huhuhuhu....

aish..lambatnyeeee masuk estero..nak tengooook gaaaaak! huhu...

Norhafiza said...
This comment has been removed by the author.
AMir Izzat said...

laaaaaaaaa! kak! apsal kak bagitahu.... tak aci! tak aci! huhu..tak syok ar tgk..xpa..

kak limah tue hantu ek?/ hhehe

Anonymous said...

sori..juz nk tgur..bkn thriller tau..tp trailer..hehe..ap pn thanx 4 d review..rs tringin plk nk nengok..=)

mzhany said...

@no, hehehe xper no, nnti cari dvd or tunggu masuk tv k


@amir, kak limah bukan hantu, tapi dia gile...tu tak terurus tuh...


@anon, ahahha ok tengkiu...ummm pergi la tgk kalau teringin kan, hany mmg suke tgk mamt khalid nye cerite...ehehehe

! 18++ Only said...

Jom pakat gelak kat hantukaklimah.blogspot.com komen dan menang DVD hantu kak limah balik rumah sekarang!