Ini Wilayah Hijau: Salam Maal Hijrah


07 December 2010

Salam Maal Hijrah

Assalamualaikum,

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU…1432H…

 

 

ha, hany masih lagi ingat, kalau tiba saat nak menyambut Tahun Batu HIJRAH kan, mesti ada sambutan di pihak sekolah…akan ada perarakan sempena Maal Hijrah nih. pastu diikuti pulak dengan persembahan dari pihak pelajar…

 

 

Ingat lagu yang sering kita nyanyikan sempena MAAL HIJRAH? tipu la kalau cakap tak tahu kan…tak ingat kan….hoho hany sokmo la join kumpulan nasyid buat persembahan ni ;). suara tak sedap sangat tapi pernah gak la jadik solo, alaaa solo tuh macam ketua la…dia akan nyanyi sorang sorang…pastu baru ahli kumpulan yang lain sambung kan….;)

 

 

 

Satu Muharram Detik Permulaan
Perkiraan Tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan Umat Islam
Dari Kota Makkah ke Kota Madinah


Atas Keyakinan dan Iman Yang Teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar Bersatu
Rela Berkorban Harta dan Nyawa
Demi Menegakkan Islam Tercinta


Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan


Oleh Itu Mari Semua
Kita Sambut Maal Hijrah
Tingkatkan Semangat Tegakkan Syiar Islam
Untuk Sepanjang Zaman

 

 

 

untuk semua,

semoga tahun baru yang menjelma ni akan memberi seribu satu rahmat buat kita…semoga dapat membaiki segala perilaku, amalan kita….INSYAALLAH….

Komen
15 Komen

15 comments:

ch@ said...

teringat masuk pertandingan nasyid nyanyi lagu ni sampai hilang suara.

Cik SHiNJU said...

Slmt Thn Baru 1432H...
Semoga thn ini lbh baik dari sebelumnya dan mencapai segala ape yg diimpikan :)

Hanis MY said...

Salam maal hijrah juga buat Hany dn hubby..semoga lebih bermakna dan dimurahkan rezeki...amiinnn

MR Bang Miji said...

betol2x..lagu ni best sngt..slm maal hijrah jugak :)

ardinihumaira said...

salam maal hijrah kak :D

mzhany said...

@Cha, ahahha power tuh sampai ilang suara ;)


@cikShinju...mekasey....sama sama la kite yer ameen...


@Hana, mekasey hana...utk hana dan suami jugak...


@bangmiji, heheh sure la semua org tahu kan...


@dni, salam maal hijrah jugak...

H A N S said...

lagu nasyid tu mmg popular, tringat zaman skolah rendah dulu..heheh

mzhany said...

a'ah hans, zaman skolah rensah suke owhh masuk nasyid bagai nih

Annie said...

Salam Ziarah

Ena said...

salam maal hijrah

Lelaki Ini said...

salam maal hijrah!

munna said...

salam maal hijrah hany

Oasis said...

Ha a, betul tu hany, dulu pun turut terpengaruh untuk joint nasyid. Tapi terpaksa duk barisan belakang sbb ustazah ckp saya terlalu excited. Haha

rATu kEBaYA said...

salam maal hijrah..

azzey said...

mzhany: slm maal hijrah utk awak juga. rasanya belum terlambat utk kit memulakan sesuatu yg lbh baik lagi...:)