Ini Wilayah Hijau: Aiskrim potong


24 January 2011

Aiskrim potong

Korang tahu kan aiskrim potong nih? hany ingat lagi dolu dolu masa kat kampung, kalu pergi kedai mesti akan ada la aiskrim potong ni menyelit. hehehe dulu murah je kok. 20sen pun boleh dapat kalau tak silap.


sekarang ni,
ahahha sokmo nye airkrim McD je la.kuikuikui…


last week, hany duk berulang je buat kerja di UiTM Puncak Alam, duk kat sana, makan je ekrjanya…ahahah kejap kejap lapo, kejap kejap lapo. pastu makanan kat sana murah weiiii, maklom la student price kan. tapi berbaloi la…


lepas makan,
kitorang mula la merayap ke kedai runcit, beli buah la ape la kan. sekali tengok kat dalam peti ais asikrim, ha aiskrim potong…wooo lamenye tak makan aiskrim potong.


210120114490 waaa sekarang dah banyak perisa rupenyer….


210120114492 hany sangat suka yang CENDOL nih


page1 red bean, durian…


page2 jagung, waaa strawberry pun ader…


tapi,
hany tak beli pun, sebab perot dah penuh dah.hehehe sebabnya minggu ni akan ke UiTM Puncak Alam lagik. ahahha so boleh la beli aiskrim potong ni. kalau tak datang dah, harus ar hany beli kan. lame weih tak rasa…harganya sekarang RM0.80.


**so korang nye feberet perisa aper???**
Komen
13 Komen

13 comments:

Diela Zaimi said...

wahhh lama x jumpe aiskrim ni...my feveret dah semestinya kacang merah...
hany, nak kirim! hehehe...

zura@iwan said...

lama x mkn eksrem potong ni kan...

ch@ said...

seharusnya kacang merah menjadi pilihan, selalu je bila nak beli aiskrim, dlm kepala nak makan yg mahal2 tapiii bila tgk ais-krim potong, tak jadi ambil yg mahal tadi =)

Salbiah bt Karim said...

wah sedapnya, terutama yg kacang merah tu, peberet tuh

Hanis MY said...

nak jugakkk huhu kacang merah dan jagung ermm yummy dah koya makan eskrim ni huhu...

Oasis said...

Selalu makan yang kacang merah tu. Tapi bila tgk yg strawberry tu terus teringatkan kat cameron Highland

Norhafiza said...

sedapnye hany..No pun mmg dh lama tak makan eskrim potong..dlu2 No suka yang kacang merah hehe..

mzhany said...

@diela
owhh diela suke kacang merah eh. eh bole bole meh nk tolong belikan ;)

@zura
hany pun lama gak xmakan. seb baek jumpa nih

@cha
tu la cha, kita duk igt yg mahal la paling sedap, tp ada je yg murah pun sedap kan...

@salbiah
huhu ramai suka kacang merah kan...

@hana
hana pun suke kacang merah hoho kalah la hany xde pun suke cendol tuh...

@oasis
wadi a'ah la strawberi ni mcm jarang sket kan...baru kot

@no
skrg susah sket nk dapat kot..tak byk kedai jual kan...

apak cikidong said...

cendol la wey sedappp.. banje laaa

Lady D'yot said...

durian~

ardinihumaira said...

urgh sedaknyo.. fav dni ugok.. masa duk uitm dulu beli kat koop sokmo :D

mamaaizara said...

azi pn suka makan...
kt giant ada jual..99 sen..
tapi perisa kacang merah dgn kacang hitam je...

Siti Asiah said...

sedap sangat eskrim potong ni...;)