Ini Wilayah Hijau: Belaja loghat kelate: CENA


26 January 2011

Belaja loghat kelate: CENA

 

 

 

Ok, mari kita belajar lagik. Loghat Kelate hari nih yer kawan kawan. dan perkataan hari ni adalah CENA.

 

 

 

CENA adalah dari perkataan CHANNEL. CHANNEL pulak bermaksud SALURAN kan. ahahaha boleh ada kan plak kat belakang…;)

 

 

 

cara sebut CENA:

 

CE, bunyik CE macam perkataan CEREK

NA, bunyik NA macam perkataaan NANA

 

 

 

Ok, itu jer untuk hari ni… sehari 1perkataan. hihihi ;)

Komen
11 Komen

11 comments:

fiq said...

hehe.. org kedah cakap: channel. hebat kan org kedah terer ckp omputih =D

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hehehehehe...kakD sebut mcm tak sedap ja bunyinya...

mzhany said...

@fiq
o ye eh, baru akak tahu org kedah sebut channel. baek tengkiu for da info


@kakd
hehehe hany sendiri sebut bunyik pelik je kakD, maklom ler bukan org klate. xpe slow slow hany kena blajo nih.

Norhafiza said...

hahaha..dlu No penah cakap klate ngan dorg time balik klate tp Abang komen : MACAM BUNYI ORANG SIAM KECEK KLATE hahahaha..lepas tu No terus cakap trg ngan deme..

ardinihumaira said...

umi dni cakap..

tuka steseng hik3

haniazrina83 said...

contoh ayat :
kawe tgk semuo cena TV yg ade dlm dunia ni!!!

btoi ke ayat ni cikgu hany?

azzey said...

Hi3...terima kasih cukgu....:)

mzhany said...

@no
ahahahah no hany pun kdg2 ckp ganu jer. sbb mcm pelik bunyik kite ni cakap kelate


@dni
ahaha steseng tu mak akak pun sebut gak steseng


@pokok
betollll ;) power r demo tengok semua cena tuh...;)


@azzey
sama sama azzey

Hanis MY said...

haha comel...tapi hana tak sebut tu pun hik2...

mzhany said...

hana, hohoo hana tak gune eh, umm mungkin tak semua tempat gune kan kan kan...

littlehumblelynn said...

kecek kelate...beres!