Tuesday, January 4, 2011

oooh anok anok…


Oo... anok-anok
Tok leh meghaso mandi laok
Bersaing main ghama-ghama


ingat lirik lagu nih, alaa lagu hijau zainal abidin tuh. hurmmm hijau ok. maka mari kekalkan kehijauan bumi kite yer…


 riang

Alhamdulillah….
suasana ni masih ada di kampung hany PULAU DUYONG. ini adalah jeti dimana bot penambang berhenti. jadi kalau mahu ke pasar payang menggunakan bot. di sini lah tempat nya untuk menunggu bot yer.


petang petang,
air pasang…maka sangat seronok kalau nak mandi manda tau. budak budak la yang paling… ye lah budak budak, yang dia tahu seronok je kan. tengok gambar kat atas tuh. betapa seronok nya mereka kan….


ini kelebihan tinggal di kampung. tak payah nak pergi swimming pool bagai kan. mandi sungai sudeyyy…tapi dah kit ani mane nak cekau sungai ye dak…so terpaksa la keluarkan duit barang RM1 @ RM2, utnuk anak anak mandi manda kan…xper la….


bangunan kat belakang tuh, adalah bandar Kuala Terengganu la tuh. hehehe sila maklom bandar Terengganu tidak la ada bangunan pencakar langit yer….;)semua ketot ketot je bangunan ;)


hany pun tak ketinggalan dalam bab mandi manda kat sungai nih. tapi tidakla di kawasan ini hehehe segan la pompuan mandi area sini. tempat yang selalu ramai orang tau…


Sepupu hany hampir lemas mandi di sini. nasib baek ada pakcik pakcik nelayan yang sedar. musim tengkujuh, sila maklum jangan mendekati sungai yer….kalau orang kampung harusla dah tahu pantang larang….


rinduuuu kat kampung weihhh ;)

2 comments:

theflow said...

cam best je..rindu la kecik2 cengini

Rohani Hashim said...

a'ah amirah, besh kan time ekcik2 dulu...xyah fikir ape benda kan...enjoy jer ;)

~TQ Dear~

Followers