Ini Wilayah Hijau: Cari Pasal


10 January 2011

Cari Pasal

masa nk g keje pg td da tgk tahap minyak baru mencecah zon merah tp pegi ofis smpt lg. nnt nk blk umah blk baru isi. ini adalah biase bgku. abis keje td ntah mcmane lupa tgk meter minyak spattnyer kena isi tp selamba lalu MEX Express Way. dlm 5km baru tgk meter. dem, penunjuk dah blkg zone merah + lalu MEX Express. xde u-turn n rase nk patah blk ikut laluan same tp kang org tgk pelik lak. kang kena hon. lalu aku buat xtau jln gak.

seminit skali aku tgk meter haha. mati tgh2 jln gile nk tolak tp rilek... sambil2 pk2, satu2nya exit ialah bkt jalil tp kalo aku exit xtau lak mn petrol station. kang abis minyak, tolak gak jwpnye. smpi je exit bukit jalil dlm hati nk exit tak nak exit tak. last2 terus je. pastu tgk meter lg.. pndg jln tgk meter pndg jln tgk meter. mcm tu la spnjg jln. penunjuk meter dah xble turun lg dah huhu. dah smpi takuk dah. aku masih rilek.

finally alhamdulillah aku smpi gak exit seri kembangan. kuar highway rilek jek naik moto. smp petronas JJ berlagak xnak isi konon2 ble smpi caltex. maka aku jln je.... naik bukit dpn McD turun bukit moto mampus haha... aku matikan enjin moto smbl turun bukit. nasib baik turun bukit... smpi simpang nk ke umah Hidayah a.k.a sepet moto aku benti. aku tolak ke caltex dlm beberape meter jek.

berakhirlah satu perjuangan...
Komen
5 Komen

5 comments:

mzhany said...

ahahaha...patot r balek rumah tadi perot nampak kecik sikir dari biase huhuu

MAMA AIZARA said...

hi3..azi pun biasa gak wat cam gitu..
tp still selamat lg..hi3

Oasis said...

Kereta biasanya boleh go on lagi kalau minyak dah merah. tapi jng sampai minyak dah zero terus, tu bahaya. nanti udara terkumpul kat dalam tangki masa kita isi minyak, akan menyebabkan kereta tersedu2.

Harga minyak dah naik...tu yg cpt habis minyak tu. Kan...

ch@ said...

ahaha ni entry MZ ke? patutla tidak sesusun entry Hany, sempoi2 i like =) cayalah. Alamak, myk keta nak kena isik balik nanti, maleh tui.

Norhafiza said...

alooos..siannye hany huhu..td pom kete dah merah tp abg kata sempat lagi klo isi esok..jangan mati tengah jalan dah huhuhu...