Monday, January 17, 2011

DIY:murah,jimat masa, boleh mesra mesra;)




DIY, takkan tak tahu kan, Do it yourself. Semalam hany dan MZ buat sesuatu dengan sendirinya di rumah kami tanpa perlu panggil tukang untuk dibuat.;)


Sebenarnya,
sliding door rumah kitorang rosak dah. rosak tang kuncinya. tak boleh kunci dah sebenarnya. tettttt dah terdedah rumah tak secura…owhhh. tapi tapi tapi…sejak kes kecurian/pecah masuk rumah, yang berlaku pada jiran rumah kitorang, yang sebelah kiri ni, terus la kena bertinda weihhh….


dan, semalam kitorang menggunakan alat yang telah dibeli…screwdriver yang ciut miut ni…kan dah cakap, kami pasti perlukan tools itu. hehehe

150120114470 ni ha yang rusak


150120114471 taraaa dah ganti baru, hitam lagik…


150120114473

memangla kerja nya senang jer. kitorang ada tanya kedai, kalau dia datang pasang…caj untuk dia datang RM30, barang pulak RM25. so pasang sendiri dah jimat RM30. walaupun boleh claim dari tuan rumah. takper la buat apa membazir ye dak???


disamping tu,
bolehla kami suami isteri mesra mesra sambil pasang ini kunci. MZ pegang dari luar, hany ketatkan dari dalam, pastu try lock…eh dah berjaya. pastu ngada ngada, kunci dari dalam biarkan MZ kat luor…hohoho bergurau senda suami isteri…tapi kejap je la, DERHAKA weihhh kalau kunci lama lama…




weekend, kami tak kemana hanya ke kepong untuk urusan peribadi. yang sungguh mencabar. tengkiu pada 6230 klasik ku. walaupun tak semenggah mana, tapi ada kamera besh dan gps ;)


**pas ni nak DIY ape lagi b?**

6 comments:

AzianKhalil said...

pasbi boleh buat biz amik sub repair intu lah hany

apak cikidong said...

meh diy umah apak pasang sliding door kalis api, buleh? hahah

SUHAIDA said...

hihi..bagusss

Lady D'yot said...

wahh..terer nye pasang sdirik..

No Lan said...

bagus2..lagi jimat kan hany hehe...

errrr nampaknya No kena risik2 gak 6230 nih hihi...

Rohani Hashim said...

no, huhuhu tu la buat sendirik selagi boleh buat...

~TQ Dear~

Followers