Monday, December 20, 2010

BANJIR…

Alhamdulillah…

hany dah kol mak hany kat GANU, dekat Pulau Duyong tuh…memang hujan lebattt sangat mak hany cakap. lebattt sangat. pastu, asyikkk hujannnn jer…

 

 

Tapi,

Alhamdulillah…tak banjir kat kampong hany. setakat air bertakung macam tu je la. jap jap air naek, jap jap air surut. ameen…. lega sangat dengar macam tuh.

 

 

Pulau Duyong nih lain macam sikit.

sebabnya memang betol betol pulau. maka bila dah namanya pulau kan, harus la dikelilingi air kan. so cuba difikirkan.

 

 

ha,

kitorang nye saliran pengairan,

semuanya akan ke sungai..hehehe kecuali kumbahan la kan. setiap longkang kecik, dihubungkan dengan longkang besar yang mana akan terus ke sungai. tapi selalunya air mandi, basahan ape2…tak kan sempat la sampai ke sungai semuanya meresap ke tanah. dan dan air sekitar pulau duyong, masih selamat untuk mandi manda ok….

 

 

so,

korang bayangkan, bila hujan lebat…air akan bertakung kan…maka air akan disalirkan ke longkang dan terus ke sungai, tapi at the same time, air laut pun naek…almaklom ler musim tengkujuh kan…ha maka, air akan tertolak la masu ke longkang dan pusing pusing, area rumah jugak la air tuh. itu yang merisokan tuh.

 

 

tapi, tadi mak hany cakap Alhamdulillah…selamat lagik…ameen…

 

 

**semoga takde peristiwa yang tak elok berlaku**

4 comments:

Oasis said...

Mintak2 smuanya ok kan. Td terbaca paper gak, mmg hjn lebat kat terengganu sana. Harap2 mak hany tak terpengaruh ngan pesta banjir d sn.

No Lan said...

alhamdulillah..sumenye OK..errr macam Labuan la ye hany..kliling tu air je..mmg risau klo tsunami datang HARUS TENGGELAM! nauzubillah..

Anonymous said...

oh..kat pulau ke..mesti seronok tinggal sana..hmm..harap xbanjir la..seriau dah kak..dah penah rase banjir..tak teruk tp berkesan..hee

kella said...

semoga semuanya baik ya hanny, moga tiada perkara yang tidak diingini berlaku... InsyaAllah..

~TQ Dear~

Followers