Friday, December 31, 2010

Menjelang 2011

kurang 2jam lg kita akan menyambut thn baru. sudah menjadi kebiasaan mlm thn baru org ramai akn menyambutnya. kebiasaan ini adalah lahir dr benih yahudi yg disemai oleh keraajan. thn baru masihi disambut semeriah2nya dan sesungguh2nya oleh semua org tp thn baru hijrah 3 mggu lps semcm same byk antara sambut dan xnk sambut pdhal kedua2 thn itu hasil dpd kitaran objek matahari dan bulan ciptaan Allah swt.

dgn beradanya kita di thn baru, bumi sudah semakin tua dan menandakan kiamat sudah semakin dekat. thn demi thn bermacam2 kegiatan maksiat, fitnah, buang bayi, seks, gay, lesbian, bunuh dll berlaku di atas muka bumi dgn tidak dibendung dgn serius oleh pihak berwajib. bumi sudah tidak terlarat utk menanggung segala perbuatan murka manusia di atas muka bumi Allah ini. kalau kita perhatikan petanda2 kecil kiamat sudah kelihatan dgn jelas. dgn petanda2 ini ditambah pula dgn bumi semakin uzur, kita sudah tidak boleh berhenti dr bertaubat.

kalau kita ambik khilas drp mazhab Maliki (kalau xsilap) berkunjung atau menyertai sambutan thn baru akan jatuh kufur dlm bahasa mudah kafir tp lain pula mazhab Shafie yg kita ikuti skg ni. adapun mazhab Shafie ialah jatuh haram tp kalau kita iktikad yg sambutan ini mesti disambut bersungguh2, mesti diteruskan setiap thn seakan2 menjadi wajib ialah akan jatuh kufur.

sama2lah kita bermuhasabah diri. berdoa pd Allah agar kita dipanjangkan umur supaya dpt bertaubat kpd Allah swt. Selamat Tahun Baru kepada semua rakan2. Semoga diberkati dan dirahmati Allah di dunia dan di akhirat.



8 comments:

No Lan said...

SELAMAT TAHUN BARU hany...kami duk umah je ni hehe..

No harap tahun depan akan memberi sinar baru pada hany sekeluarga serta dimurahkan rezeki..amin

Rohani Hashim said...

@no, samalah kita no...duk umah lagi sronok dari bersesak sesak kat mana mana tuh...

MR Bang Miji said...

sngt bermasalah bile negara ditadbr ngn acuan yahudi..huhu

Rohani Hashim said...

bangmiji...hurmmm...

azzey said...

mzhany: slmt tahun baru 2011 ye hany....:)

ardinihumaira said...

happy new year 2011 kak ^__^

Anonymous said...

selamat tahun baru utk hany... moga membawa semua yg baru... wink wink..

Rohani Hashim said...

@azzey, selamat tahun baru jugak


@dni, selamat tahun baru


@anon, selamat tahun baru...hehehe ameen semoga dapat benda baru yeahhh!

~TQ Dear~

Followers