Tuesday, December 14, 2010

Review Versi hany : Ngangkung



hehehe,
baru nak buat review kan…NGANGKUNG hany dah tengok minggu lepas. baru sekarang nak buat review kan. orang lain dah bleh hafal dah cite nih.


bagi hany laaa…sronok tengok citer nih. untuk release tensen kan, ye la tengok wayang buat ape nak kena perah otak bagai kan…macam cite nih, korang akan gelakkk je kan….ha kan bagush tuh….takde la kuor panggung kelat je muker….


Dimulai,
babak 3orang tengah memuja perigi…kat sini pun dah lawak…tetibe je hantu yang keluar tuh, bleh plak main main ngan tetek si angah rajalawak tuh…ahahaha bertempiaran larik kan….


ha, hany ni pertama kali tengok cite hantu kat wayang….walaupon kategori filem ni adalah komedi seram kan…eiiii serammm gak weihhh, pastuh terkejut terkejut….setiap kali muzik seram berbunyi, yang mana pasti lepas tuh akan menjelma lah rupe hantu….setiap kali tuh la hany pejam mata….ahahhaa tak rock kan….tengok wayang sambil pejam mata….huhu naseb laaa….


yang pasti ada unsur unsur serta yang tersirat di selitkan dalam NGANGKUNG ini.

1) sepasang kekasih gelap datang hospital nak gugurkan kandungan, doktor nye adalah lakonan azley senario. huhu cara dia explain pasal kesakitan menggugurkan kandungan serta impact dia amat melampau dan mampu membuatkan orang yang nak gugurkan kandungan tuh takot….tapiiii kesannya, dia berjaya menyelamatkan pasangan tersebut dari meneruskan niat utk menggugurkan kandungan. dia juga memegang prinsip yang hospitalnya tidak melakukan pengguran haram.


2) Azad dan isterinya, yang baru jer mengetahui yang mereka bakal menjadi ayah dan ibu. azad yang sememangnya kaki NGANGKUNG, bersumpah dengan isterinya, bila isterinya mengandung dia akan meniggalkan tabiat NGANGKUNG tuh…tapi sumpah dia ingkari….sudahnya bayi dalam kandungan isterinya hilang, tanpa dapat dijelaskan oleh doktor….see main main dengan sumpah….


3) keluarga bahagia si sam saheizy, bergegar…akibat NOMBOR EKOR nih. disebabkan hidupnya agak miskin, sam terpengaruh dan mula berjinak dengan aktivit NGANGKUNG…isterinya di marah dek sebab isteri nya selalu membebel serta mempersoalkan pasal kerta nombor ekor yang ditemui. dia juga sanggup emmukul anaknya keran bermain main dengan shawl yang kununya adalah tuah bagi dia….


Jalan cerita NGANGKUNG nih besh…sebabnya ianya saling berkait…walaupun ada 2,3 babak yang tidak logik kan…tapi sepanjang masa memang gelak ketawa akan kedengar, dek sebab dialog serta adegan yang lucu dalam filem nih.


MZ gelak sungguh2 bila sam bercakap dalam loghat kelate.hohoho jadi jugak dia kechek kelate nih…eh sam orang mana yer?


lepas tuh,
di pengakhiran cerita, mereka bertiga, SAM, AZAD dan ANGAH berjalan menuju ke surau sambil berkata….


“last aku datang sini masa UPSR…”


hahaha, see sampai dah beranak pinak pun lame giler tak pergi surau…agak2 ar kan…so kengkawan ambil iktibar dari apa yang ditonton….hehehe…


** puas hati tengok ;)…1 sebab kesuluruhan cerita, 1lagik sebab SAM SAHEIZY**

3 comments:

ch@ said...

tunggu hari raya thn depan je la nmpknya, hahahaa... nak bawak oni masuk panggung, huh! blm masanya.

RedBerry said...

Nampak gaya kena tunggu DVD ke apa la.. MRB taknak tgk citer melayu.. uwaaaa. Btw, Hany dah tgk citer Hantu Kak Limah Balik Rumah? PUN, they all kata BEST yg amat. Again, Berry kena tunggu TV jer la.

Rohani Hashim said...

@cha, meh la hany tolong jagakan oni...betoll nih, tak main main tau


@berry, umm nak buat camne berry, xpe xpe mesti kuor tv nanti nih...masa tuh berry pulun eh tgk...

~TQ Dear~

Followers